پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

در اسفند ماه 1402 نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به40.7 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل از آن، 1.8 درصد کاهش یافته است.

مجری طرح رمزارز شرکت توانیر گفت: در سال 1402، 742 مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز شناسایی و 9065 دستگاه جمع آوری شد که توان مصرفی 23 مگاواتی داشتند.

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: کاهش نرخ تبادل کالا به ویژه در بخش دریایی زمینه ساز افزایش حمل و عبور کشتی‌ها از کریدور‌های شمال - جنوب در ایران خواهد شد.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه‌های تهران - شمال و قزوین - رشت و محور‌های چالوس و هراز خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: قرارداد‌های اجاره از سال گذشته وارد سامانه خودنویس شده و از امسال هم معاملات خرید وفروش در این سامانه ثبت خواهد شد.

نوروزی گفت: آورده 200 هزار میلیارد تومانی مردم و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری در کاهش نرخ تورم و افزایش تولید داشته است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه 3 فرودین ماه موج جدید بارشی از نواحی غرب و جنوب غرب کشور وارد کشور خواهد شد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (2 فروردین) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی خواهد بود.

مدیر کل معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: از ابتدای امسال برنامه‌هایی برای واگذاری مدیریت بنگاه‌ها به بخش خصوصی خواهیم داشت.

کارشناس صنعت بیمه گفت: تکافل به عنوان روشی مبتنی بر ضمانت مشترک اعضاء یک گروه در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی وارد بر هر یک از آنها مطرح می‌شود.

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص گروه بانکی در حال تکمیل الگوی صعودی است و چنانچه حمایت اصلی این شاخص حفظ شود، می‌تواند امسال به سقف‌های قبلی خود رسیده و از آنها عبور کند.

به گفته مسئولان، در ایام نوروز با توجه به تشدید نظارت‌ها توسط بازرسان سازمان هواپیمایی با هرگونه تخلف و یا گران‌فروشی بلیت هواپیما برخورد خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس آنچه که در برنامه هفتم دولت مکلف شده، برنامه داریم تا نرخ رشد تورم تا پایان این برنامه به کانال تک رقمی وارد شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از متولیان امور در نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌کنم که در سال 1402 با تولید بیش از 7.6 میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، رکورد تازه‌ای را در بهره‌برداری از این نیروگاه به ثبت رساندند.

هواشناسی استان تهران از احتمال بارش باران در ساعت باقی مانده از امروز خبر داد و اعلام کرد که از فردا شاهد افزایش نسبی دما در تهران خواهیم بود.

نماینده مجلس گفت: مشارکت مردم در اقتصاد به این معناست که امکان تولید و سرمایه‌گذاری فراهم شود.