پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرپرست دفتر کشور‌های آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از رشد 28 درصدی صادرات ایران به خاک روسیه خبر داد.

رئیس سازمان عشایر گفت: تامین نهاده‌های دامی عشایر در اولویت کاری سازمان قرار دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت‌: تعداد پرواز‌های مسافری در ترمینال یک هزار و چهار و در ترمینال سلام 185 فروند انجام شده است.

کارشناس انرژی گفت: کسری بنزین و سایر حامل‌های انرژی در کشور در حال تبدیل شدن به یک مسئله جدی است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: بورس تهران در راستای پذیرش شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال اقدام به اصلاح دستورالعمل پذیرش کرده و شرایط لازم برای پذیرش این شرکت‌ها در بورس را فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: بعد از گذشت 26 سال، هزارتن مرغ به عراق صادر شد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ به بیش از یک میلیون و 400 هزارتن برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان تردد خودرو‌های شخصی در جاده‌های کشور با کاهش 11 درصدی و میزان تردد ناوگان حمل و نقل عمومی با کاهش 10 درصدی مواجه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از پرداخت وام ودیعه مسکن به 161 هزار و 11 نفر از شهروندان استان تهران طی 4 سال اخیر خبر داد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به فراوانی تولید، بیش از 50 درصد سیب و مرکبات در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده که بدین منظور روان‌سازی صادرات امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از اجرای 20 پروژه برای گذر از اوج بار تابستان 1403 در این شرکت خبر داد که تاکنون طراحی و اجرا شده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس مصرف جهانی و میزان قاچاق، صادرات زعفران به مرز 200 تن رسیده است.

مدیرکل دفتر تجهیرات وماشین آلات سازمان راهداری گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی که پیش از سال اعلام شده بود در سراسر کشور 9 هزار نیروی راهدار و 7 هزا رو 800 دستگاه ماشین آلات آماده هستند.

سازمان امور اراضی کشور از مردم خواست ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی به ویژه در تعطیلات نوروزی را از طریق شماره تلفن 131 اطلاع‌رسانی کرده و با ماموران اجرای قانون همراهی کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه گاز کشور گفت: با توسعه میدان گازی شوریجه ظرفیت ذخیره‌سازی گاز کشور به 4 میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گفت: طرح توزیع میوه های تنظیم بازار شب عید تا 13 فروردین ادامه دارد و هیچ گونه محدودیتی در عرضه وجود ندارد.