پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار بارش باران و رعد و برق را جدی بگیرند.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی در 16 استان کشور صادر شده است.

رحمان‌سالاری از توزیع روزانه 21 میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون ظرفیت توزیع روزانه 35 تا 40 میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیش از یک میلیون مسافر از ابتدای تعطیلات تاکنون در بنادر جنوبی و شمالی کشور تردد کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 210 هزار نفر در قالب 1400 پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی جابه جا شده‌اند.

معاون وزیر جهاد گفت: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد: گروه‌های حمایتی می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه املاک از تخفیف‌های دولتی برای قبض‌های آب، برق و گاز برخوردار شوند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محور‌های شمالی از جمله کرج - چالوس و هراز را شاهد هستیم.

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت در خصوص مفقود شدن کارت سوخت و نحوه پیگیری آن توضیحاتی ارائه داد.

مجری طرح پرورش ماهی در قفس گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید ماهی در قفس در برنامه هفتم به 100 هزارتن و در برنامه جهش تولید 5 ساله به 500 هزارتن برسد.

مدیرعامل آبفای کشور گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی تاکنون مشکلات تأمین آب تعداد 5 هزار روستا با جمعیت 2.66 میلیون نفر برطرف شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: سفر‌های نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 تا 5 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده، تخصیص جایزه تحویل راهکاری مناسب برای پایداری تولید گندم محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی یک سال گذشته 25 هزار نفر برای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی ثبت نام کرده‌اند.

سیداحمد حسینی گفت: در حال حاضر ما تا امروز در بازار لوازم یدکی خودرو کمبود قطعات نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: مدیریت ناکارآمد منابع آبی مشترک می‌تواند منجر به افزایش آسیب‌پذیری اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی شود.