دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از «یو اس آ تودی» نوشت: انجمن سرطان آمریکا پیش‌بینی می‌کند که مردان و زنان بیشتری بر اثر سرطان ریه و سرطان روده بزرگ در مقایسه با هر سرطان دیگری در سال جاری میلادی (2023) جان خود را از دست می‌دهند.

ایسنا به نقل از سایکولوژی نوشت: به نظر می‌رسد که برخی از میوه‌ها و سبزیجات حاوی فلاونول‌های آنتی‌اکسیدانی از ابتلا به زوال شناختی محافظت می‌کنند.

یک آتش‌نشان و بدلکار فرانسوی که به «مشعل انسانی» شهرت دارد، رکورد جهانی دویدن طولانی‌ترین مسافت را در حالی که غرق در شعله‌های آتش بود، شکست.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

ایسنا نوشت: پیاز جزء مواد خوراکی بسیار مفیدی است که در درمان اکثر بیماری‌ها تاثیرگذار است. این ماده خوراکی سرشار از فواید سلامتی است و می‌تواند به عنوان عاملی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها استفاده شود.

آلن تورینگ، پدر هوش مصنوعی، می‌گفت معیار هوشمندی یک ماشین این است که بتواند فریبمان بدهد؛ یعنی وقتی با ما طرف شد، نفهمیم با انسان طرفیم یا ماشین. یووال نوح هراری، متفکر معاصر، می‌گوید بسط این ایده یعنی ختم دموکراسی.

ایران نوشت: مدتی قبل شناسایی مالخرها با دستور فرمانده انتظامی تهران در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

ایران نوشت: آذرماه سال 1401 مرد 37 ساله ای به نام منوچهر ناپدید شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که 30 دقیقه پیاده‌روی در روز و انجام تمرینات یوگا می‌تواند به کاهش خستگی در بیماران سرطانی کمک کند و خطر شیوع، عود بیماری یا احتمال مرگ را در آنها کاهش دهد.

اخیرا پلیس به دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا و همسایه‌های نزدیک این دانشگاه هشدار داده است که مراقب باشند تا گرفتار حمله گاو خشمگینی که بارها به محوطه دانشگاه آمده است، نشوند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به صلاح قوه قضائیه نبود که در ایام سالگرد شهادت اولین رئیس این قوه، شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضائیه، ماجرای آزادی اکبر طبری که یکی از دانه درشت‌ترین‌های محکومین فساد در همین قوه است خاطر مردم را آزرده کند.

یک معلم به خبرآنلاین گفت: «دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال واقعاً مظلوم واقع شدند، کلاس دهم و یازدهم آن‌ها به‌دلیل شیوع کرونا تقریباً به‌صورت مجازی برگزار شد، امسال که به‌صورت حضوری در مدارس بودند من خودم به عمق ضعف آموزش مجازی خصوصاً در مدارس دولتی پی بردم، از طرفی بخشی از آموزش آن‌ها در پایه دوازدهم همزمان شد با اعتراضات سال گذشته در کشور که تقریباً برای اولین بار بود که دانش‌آموزان...

وقتی صحبت از انگل‌ها می‌شود، فکر همه ما به سمت کرم‌ها و حشرات می‌رود؛ اما در قلمروی اقیانوس‌ها، به نظر همه چیز متفاوت هست و حتی موجودات بزرگ و سهمگینی مثل کوسه‌ها هم از این انگل‌ها در امان نیستند و در موارد استثنایی، می‌بینیم که حتی زندگی در زیر موج‌ها هم ممکن است چقدر وحشتناک و سخت شود.

تبدیل انعکاس تصاویر در چشم به صحنه‌های سه بعدی طرح جاه‌طلبانه‌ای است که مسیری طولانی را در پیش رو دارد ولی گام‌های ابتدایی مهمی دراین مسیر برداشته شده است.

فرادید نوشت: در تصویر زیر نیز می توانید وضعیت تخت جمشید در زمان قاجار را مشاهده کنید. درست زمانی که هنوز کاوشگران کارشان را برای بیرون کشیدن بخش های پنهان این مجموعه حیرت انگیز از زیر زمین آغاز نکرده بودند.

فرادید نوشت: عکسی قدیمی از حضور سربازان اشغالگر ارتش سرخ شوروی در شهر قزوین در سال 1320 را در ادامه خواهید دید.