یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

یک تیم تحقیقاتی چینی بر این باور است که ارتفاع برف در کوه اورست عمیق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شده‌است، خوانش‌های راداری که در طول یک سفر در امتداد شیب شمالی گرفته شده نشان می‌دهد ارتفاع برف در برخی نقاط بیش از 9 متر است.

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به وزش بادهای 120 روزه در شرق کشور، وقوع رگبار و رعد و برق در شش استان و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار داد.

ایسنا به نقل از بی بی سی نوشت: امدادگران اسپانیایی می‌گویند که در آب‌های نزدیک به جزایر قناری در جستجوی قایقی حامل بیش از 200 مهاجر هستند که بیش از یک هفته پیش ناپدید شده است.

ایسنا نوشت: رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی را درباره نحوه رانندگی مردان و زنان و میزان قصور هر یک در وقوع تصادفات جرحی و خسارتی ارائه کرد.

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان و همچنین افزایش دما تا 40 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همشهری آنلاین نوشت: با کمبود روش‌های درمانی بیماری کبد چرب غیر الکلی، بیشتر تمرکز فعلی بر پیشگیری از کبد چرب معطوف ایجاد تغییرات در سبک زندگی مانند کاهش وزن و تناسب اندام است. در این مطلب روش‌های ساده برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب بیان شده است.

ایسنا نوشت: شهردار تهران از برنامه شهرداری برای استعدادیابی کودکان کار خبر داد و گفت: کودکان کار در گذشته شهروند درجه 2 محسوب می‌شدند؛ اما ما خود را متعهد به بهبود وضعیت آنها کردیم. دست به دست هم می‌دهیم تا دیگر شاهد استثمار این کودکان نباشیم.

ایسنا به نقل از روزنامه «داون» نوشت: مقامات وزارت بهداشت پاکستان می‌گویند یک مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال در شهر «پیشاور» شناسایی کرده‌اند که بومی افغانستان است.

فارس نوشت: معاون اجتماعی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت خانه اندیشمندان علوم انسانی و حواشی مطرح شده در این رابطه، گفت: بنای پلمب این ساختمان را نداریم.

شرق نوشت: رای پرونده توماج صالحی، خواننده بازداشتی در جریان اعتراضات ایران صادر و او از بابت اتهام «افساد فی الارض» به 6 سال و 3 ماه حبس محکوم شد.

ایسنا نوشت: یک متخصص داخلی ویتامین D را از ویتامین‌های ضروری بدن دانست و به تشریح علائم کمبود این ویتامین در بدن پرداخت.

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تداوم افزایش دمای هوای پایتخت، درساعات بعدازظهرامروز (19 تیرماه) احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

فارس نوشت: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به تشریح مصوبات این شورا پرداخت.

همشهری نوشت: ساعت 18 و 48 دقیقه عصر روز گذشته، به‌دلیل بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی شهر بازی پارک ناژوان اصفهان، 9 نفر نوجوان حدود13 تا15 سال مصدوم شدند.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در شمال و جنوب کشور و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

ایسنا به نقل از «وب ام دی» نوشت: متخصصان و کارشناسان تغذیه و سلامت همواره افراد را به مصرف مقادیر کافی از انواع میوه و سبزی ترغیب می‌کنند با این حال اگرچه میوه‌هایی مانند موز، سیب و گلابی مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی را به بدن ما می‌رسانند اما قند زیادی نیز در این میوه‌ها موجود است.