جمعه 10 فروردین 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

حمص غذای سنتی است که به دلیل ترکیبات آن برای سلامت قلب مفید است.

"شاهزاده سرین" به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شد.

دکتر مجید حیدریان، فوق تخصص درد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به درد پاها که می تواند بدنبال رانندگی طولانی بدلیل خم بودن زیاد زانو و نشستن طولانی پشت فرمان باشد و در جلوی ران ها بروز می کند، می گوید: یکسری دردها هم در ناحیه کمر بدنبال فشار روی مفصل های ستون فقرات یا اسپاسم عضلات کمر ایجاد می شود. اما دسته سوم دردها یعنی دردهای مربوط به دیسک کمر را که از کمر به پاها...

حدود 50 درصد از جمعیت به گرهک‌های تیروئید یا ندول‌های تیروئید مبتلا می شوند، اما تنها 5 درصد از این ندول ها بدخیم هستند.

به تدریج عوامل زیادی موجب بروز بیماری سیروز کبدی و زخم ناحیه کبد می‌شود، به نوعی که نهایتا کبد از کار می‌افتد؛ لذا باید به علائم بارز بیماری کبد توجه کافی داشت و یکی از این راهکارها تشخیص از طریق دست‌ها است.

کبد چرب یک بیماری شایع است که در صورت توجه نکردن به آن می‌تواند مشکلات اساسی را برای مبتلایان به وجود آورد.

در زمانه‌ای که سخن بسیار از فراموشی و آلزایمر است چه بهتر که در پی راهکارهایی باشیم که بتوانیم در جهت پویا نگاهداشتن ذهن، قدری از کار با وسایل دیجیتال فاصله بگیریم و وسایلی که نسل‌های پیشین ما برای بر قراری ارتباط در زندگی روزمره خود به کار می‌گرفتند را استفاده کنیم.

دکتر ایرج عبدالهی، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تاکید بر اینکه افراد میانسال و سالمند که بیشتر در معرض مشکلات ستون فقرات، آرتروز و زانو هستند ورزش های روزانه سبکی را در ایام تعطیلات نوروز داشته باشند، می گوید: انجام پیاده روی حدود یک ساعت در روز و برای سه نوبت 20 دقیقه ای توصیه می شود. انجام ورزش های کششی و ساده هم برای پیشگیری...

با این دم نوش‌ها می‌توانید از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنید.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی امروز در تهران نیز کاهش محسوس دما و از فردا افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب از سفر و ترددهای بین شهری به خصوص در مناطق غربی و شمالی کشور پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنید.

برای کسانی‌که دسترسی مناسب به نور خورشید ندارند تامین ویتامین D برای بدن کمی سخت می‌شود، اما هنوز مواد غذایی‌ای وجود دارند که می‌توانند ویتامین مورد نیاز بدن انسان‌ها را تامین کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران صحبت‌هایی درباره اخراج اساتید دانشگاه مطرح کرد.

ارتفاع برف بهاری در طالقان به 20 سانتیمتر رسید.

خیار با داشتن 96 درصد آب در آب‌رسانی به بدن رقیب کاهو محسوب می‌شود. به همین دلیل یک گزینه‌ی عالی برای آبرسانی بدن محسوب می‌شود.

دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه بروز عفونت گوش در کودکان زیر 5 سال بسیار شایع است، می افزاید: والدین در صورت بروز عفونت و درد گوش کودک در سفر باید ابتدا به فرزند خود مسکن های معمول را مثل شربت استامیتوفن و بروفن بدهند. اصل اساسی در عفونت های گوش معاینه پزشک است. اما مسکن ها و گرم نگه داشتن گوش تا مراجعه به پزشک کمک کننده است./ خبرآنلاین