چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص تجدیدنظر در دستمزد کارگران گفته که در مذاکرات شورای عالی کار این موضوع مطرح شده که تجدیدنظر در حوزه حقوق کارمندی در حوزه کارگری نیز اعمال شود و در اصلاحیه حقوق کارگران نیز بازتاب و انعکاس خواهد یافت.

فرمانده پلیس راهور فراجا بار دیگر کیفیت پایین خودروهای تولید داخل را که نقش پررنگی در بروز سوانح مرگبار رانندگی دارند، به باد انتقاد گرفت و گفت هرچه فریاد می‌زنیم خودروها باید ایمن باشد، اتفاقی رخ نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو گفت: حادثه‌ای که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌های ام‌وی‌ام x55 اتفاق افتاد، بازار خودروهای چینی را هم خراب کرده است.

دبیرکل جامعه صرافان ایران روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار می‌داند و می‌گوید: بدون شک ما در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت ارز مواجه خواهیم بود.

بازار خودرو در پنجمین روز معاملاتی هفته، همچنان کاهش قیمت‌ها را تجربه کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار عرضه دام سبک نسبت به ماه قبل 60 تا 70 درصد در میادین افزایش یافته است.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد از ابتدای معاملات امروز بیست و پنجم اردیبهشت، قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش 500 تومانی داشته است.

چرا مساله خرید یا اجاره خانه سال‌هاست در ایران به دلیل تورم، بحرانی و مساله‌ساز است و انگار قرار هم نیست حل شود؟ کافی‌ست آرشیو روزنامه‌ها و سایت‌های خبری را نگاه کنید تقریبا هیچ سالی نبوده که در بهار و تابستان، رسانه‌ها از بحران مسکن و گرانی خانه و مشکلات مستاجران ننوشته باشند. مشکل کار کجاست؟ تجربه دیگر کشورها در این زمینه چیست و آن‌ها برای حل این مشکل چه کارهایی کرده‌اند؟ آیا نمی‌شود...

قیمت طلا و سکه روز سه شنبه روند متوازنی نداشت. بازار طلا با وجود کاهش قیمت دلار با رشد اونس جهانی طلا، همراه شد و سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که در چهارمین روز هفته 200 هزار تومان کاهش داشت. روز سه‌شنبه نیم‌سکه با رشد 300 هزار تومانی پرچمدار افزایش قیمت در بازار طلا شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده است، سازمان ملی زمین و مسکن 110 واحد مسکونی در جزیره ابوموسی می‌سازد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد. همچنین متقاضیان قادر به دریافت زمین رایگان در این جزیره هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: چرایی اعمال نشدن 40 درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشتگان بیشترین پرسش نمایندگان در این نشست بود که مسئولان اینکه حقوق همسان‌سازی بازنشستگان هنوز قطعیت قانونی پیدا نکرده را از جمله عوامل تاخیر آن خواندند و گفتند به محض ابلاغ اجرا خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، گفت: اگر موضوع تفکیک یارانه درخصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد؛ متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند.

یارانه 400 هزار تومانی دهک‌های اول تا سوم امروز واریز می‌شود و یارانه دهک‌های چهارم تا نهم نیز 30 اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

برخی از خودروهای وارداتی بازار که به تعداد نسبتابالا وارد بازار شده، طی هفته‌های اخیر کشف قیمت شده‌اند؛ اما اختلاف قیمت خودروهای وارداتی از کارخانه تا بازار در برخی موارد عجیب است.

مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

در حالی تورم زودرس در بازار اجاره احساس می‌شود که یکی از بزرگترین وعده‌های ابراهیم رییسی در انتخابات سال 1400 بر حل بحران مسکن در ایران استوار بود.