چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

لاستیک دولتی یکی از کالاهایی است که بسیاری از مردم در طول سال برای دریافت آن اقدام می‌کنند.

قیمت طلا با افزایشی عجیب، از مرز کانال 2 هزار د 390 دلار عبور کرد.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل 1402 صفر امروز بیست و هفتم اردیبهشت 750 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل 1400 با کارکرد 60 هزار کیلومتر 595 میلیون تومان اعلام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، دولت برای اولین بار می‌تواند سقف اجاره‌بها را تعیین کند. مداخله دولت بازار اجاره را آرام می‌کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق کارگران گفت: در بودجه 1403 افزایش 35 درصدی حقوق کارگران دیده شده و بقیه مسائل را دولت و مجلس در حال رایزنی هستند تا بتوانند کارهای جدیدی را برای کارگران انجام دهند.

یکی از نمایندگان مجلس گفت: جزییات این که چه دستگاه‌هایی، سازمان‌های و نهادهایی در شنبه تعطیل خواهند بود، طبق آیین نامه دولت تعیین می‌شود.

سیاست کمک مالی به مستاجرها برای پوشش بخشی از هزینه اجاره‌نشینی، طی نزدیک به دو ماه گذشته از 1403، به در بسته سیستم بانکی برخورد کرده است.

خودروساز چینی BYD بالاخره از اولین پیکاپ خود به نام شارک در مکزیک رونمایی کرد. این خودرو یک پیکاپ سایز متوسط جذاب است که دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی است.

تحلیلگران بازارهای مالی به اشاره به اثر افزایش اونس در بازار طلای داخلی می‌گویند اگر طلای جهانی نتواند سقف 2380 دلاری را بشکند، در روند اصلاح قرار می‌گیرد و احتمال برگشت به منطقه 2312 دلاری نیز برای آن وجود دارد.

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو از اواخر هفته قبل آغاز شده است، گفت: با این وجود قیمت‌ها در بازار خودرو بالا است و خریداری وجود ندارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی گفت: تعداد مستاجران ایران، کمتر از برخی از کشورها است! 31 درصد مردم ایران مستاجر هستند. این عدد در خیلی از کشورها از جمله سوئیس، آلمان، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن بیشتر از ایران است. منبع: صداوسیما

هم‌اکنون دلار بازار آزاد در کانال 58 هزارتومانی قرار دارد که براساس تحلیل کارشناسان در آینده نزدیک احتمالا دلار به نرخ 52 هزارتومان نیز باز خواهد گشت.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از افزایش 35 درصدی مستمری‌ها ناراضی هستند و آن را در تضاد با ماده 96 قانون تامین اجتماعی می‌دانند.

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه در بیشتر قطعات افزایش داشت. مسیر افزایشی بازار طلا متاثر از تحرکات صعودی طلای جهانی رخ داد و بازار از کاهش محدود دلار تبعیت نکرد. تحلیلگران بازارهای مالی محدوده فعلی قیمت در بازار طلا را منطقه شیرین خرید می‌دانند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش پایه مالیاتی مسکن خبر داد و گفت: حدود 50 درصد املاک مسکونی کشور، سند رسمی ندارند.