چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

معاون سابق صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت خواستار بازنگری در قانون واردات خودروهای کارکرده شد.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال این دارایی‌ها مشمول پرداخت مالیات شدند.

جریان معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه نوسانی دنبال شد اما دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود چشم‌انداز بازار در هفته آینده مثبت باشد. در خصوص پیش بینی بورس آخرین روز هفته، انتظار می‌رود روند نوسانی بازار و دست به دست شدن سهام ادامه یابد.

براساس مجموعه‌ای از داده‌ها، چیزی که برای مدت طولانی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید اخیرا محقق شده‌است:«چین به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تایید شد.» یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودرو در چین با نزدیک شدن به پایان سال 2023 تبدیل به بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی شد و فروش سالانه آن در خارج از کشور 334 درصد افزایش یافت.

قیمت دلار با شروع چهارمین روز هفته نوسان محدود افزایشی داشت، اما در نهایت نیمه کریدور ششم را از دست داد و در پله‌های پایانی کانال پایین‌تر بسته شد. روند تقاضا در روزهای اخیر از عرضه، کمی جلو افتاده و معامله‌گران افت قیمت اونس جهانی طلا را در ثبات بازار ارز موثر می‌دانند.

آخرین روند بازار طلا و سکه، از ریزش شدید قیمت‌ها حکایت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در جلسه هماهنگی برگزاری مجمع‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری (سهام عدالت) استان گفت: جامعه هدف ما در این انتخابات و مجمع عمومی سهامدارانی هستند که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند. دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند و سهام عدالت یکی از مهم‌ترین بخش‌های اصل 44 و مردمی‌سازی اقتصاد است که بخش خصوص در دولت سیزدهم مورد حمایت...

با گذشت زمان، حساسیت بدنه خودروها با توجه به نوع طراحی بیشتر شده و نیازمند محافظت بیشتری است. به تازگی نوآوری جدیدی در محافظت از بدنه خودرو در ایران و جهان مرسوم شده که به احتمال زیاد جایگزین بیمه بدنه خواهد شد!

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز اولین جلسه حراج سکه تا امروز طی 10 جلسه حراج 117 هزار و 742 قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

در سال 1402 بیش از 72 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است و این امر منجر به جلوگیری از اتلاف 666 میلیون لیتر بنزین در طول یک سال شده است و این خبر را مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اعلام کرده است.

بهادری جهرمی گفت: سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرایندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد. واردات خودروهای کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شده است.

رنو پی کی را می‌توان از جمله خودروهای نوستالژیک و جذاب بازار دانست.

عربستان‌سعودی در بحبوحه بالا گرفتن احتمالات در خصوص آب‌رفتن نئوم، به سراغ سرمایه‌گذاران چینی رفته‌است تا توجه آن‌ها را به این پروژه جلب کند.

رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

حاج‌اسماعیلی تاکید می‌کند: عدم نظارت دولت در اجرای قانون و حضور بی‌رویه نیروی کار خارجی در بازار کار ایران، مهمترین تهدیدات حقوق کارگران است. در کنار این موارد، تورم و نابسامانی اقتصادی و گرانی‌ها موجب ناامیدی کارگران در بازار کار خواهد شد.