چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

بازار خودرو طی معاملات دیروز، با کاهش 4 تا 20 میلیون تومانی قیمت‌ها مواجه شد.

وزیر کار پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفته؛ لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است.

قیمت طلا امروز بیش از 2 درصد کاهش پیدا کرد.

قیمت دلار با نوسانات محدود، روز دوشنبه را به پایان رساند. روند عرضه و تقاضا در بازار ارز در تعادل قرار دارد و کارشناسان اقتصادی دلار را در روند اصلاحی می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها دلار در روند صعودی در حال استراحت است.

نمایشگاه خودروی چین 2024 که اواخر این هفته آغاز می‌شود، همراه با خودروهای مفهومی متنوع و جذاب است. MG در پکن خواهد بود تا کانسپت EXE181 را به نمایش بگذارد؛ یک هایپرکار الکتریکی با شاسی مونکوک و طراحی تک‌صندلی.

گشت و گذاری در املاک و بررسی فایل‌های فروش عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران با قیمت پیشنهادی تا 3 میلیارد تومان نشان می‌دهد که اغلب خانه‌هایی که با این قیمت در بازار عرضه شده‌اند، زیر 60 متر متراژ دارند و عمر بنای آن‌ها نیز بالا است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار سالانه 900 هزارتن تا یک میلیون تن گوشت قرمز استفاده می شود که 600 هزارتن آن از محل دام سنگین تامین می شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران گفت: قیمت برنج ایرانی که سال 1401 تا مرز 150 هزار تومان در هر کیلو افزایش یافته بود، با کاهش حدود 50 درصدی در سال 1402 به 80 هزار تومان کاهش یافت و از این تجربه باید در سال جاری هم استفاده کرد.

طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 236.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.9 درصد افزایش و در 12 ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 38.8 درصد افزایش داشته است.

در حاشیه نشست هم اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، روسای اتاق های اصناف مراکز استان ها با حضور علیرضا شاهمیرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت و غلامعلی مهدوی دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور از 500 دستگاه موتورسیکلت منقوش به نشان «بازرسی و نظارت اتاق اصناف» رونمایی شد تا به زودی در اختیار واحدهای بازرسی و نظارت اتاق های اصناف سراسر کشور قرار گرفته...

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش 35 درصدی که در حقوق و دستمزد 1403 صورت گرفت، در مقایسه با سایر اقشار و کارمندان بیشتر بوده است.

علی آبادی، وزیر صمت در واکنش به افزایش قیمت خودروی پژوپارس گفت: سیاست شخصی من این است که سامانه یکپارچه خودرو حذف شود و مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند. در خصوص افزایش قیمت پژو پارس هم مسئول تعیین قیمت خودرو شورای رقابت است وزارت صمت سیاست گذار نیست ما فقط مجری هستیم./ آخرین خودرو

عباس علی آبادی ضمن واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص قیمت پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو، بر حذف این سامانه تاکید کرد.

در لحظه نگارش این گزارش، رهبر بازار رمزارز، به قیمت 65 هزار و 974 دلار رسید. حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته 19.6 میلیارد دلار تخمین زده شده‌است و ارزش بازار آن نیز 1.30 تریلیون دلار است.

کارخانه احیای شماره 2 شرکت احیای استیل فولاد بافت روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه 1403 به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

نگاهی به سفرها از زاویه مالکیت محل سکونت خانواده‌هایی که در سال 1400 سفر داشته‌اند، نشان می‌دهد با تقسیم‌بندی محل زندگی افراد به سه دسته شخصی، استیجاری و سایر (سازمانی)، 82 درصد از سفرها توسط خانوارهایی با محل سکونت شخصی یا سازمانی صورت گرفته و تنها 18 درصد از مسافران افراد مستاجر بوده‌اند.