پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی به پرسش های خبرنگاران درباره برخی از رویداد های فرهنگی پاسخ داد.

خبر تولید فصل هفتم «پایتخت» که از پربیننده ترین سریال های تلویزیونی است؛ شایعاتی را مبنی بر دریافت دستمزدهای نجومی بازیگران ایجاد کرد که این موضوع توسط قائم مقام سیما رد شد. وی می گوید: دستمزدهای نجومی اصلاح می شود.

آیین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی» با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

رضا داوری اردکانی درگذشت دکتر عباس شریفی تهرانی استاد برجسته دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم را تسلیت گفت.

ادامه تحلیلها در باره عملیات دفاعی ایران در برابر اسرائیل، برگزاری روز ارتش در کشور و وضعیت رشد اقتصادی و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

ادامه تحلیلها در باره عملیات دفاعی ایران در برابر اسرائیل، برگزاری روز ارتش در کشور و وضعیت رشد اقتصادی و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم برای انتخاب بهترین کتاب علمی - زیست‌محیطی، برترین تشکل زیست محیطی (NGO) و اثرگذارترین شخصیتِ محیط زیست ایران منتشر شد.

نگاهی به چند سریال که مردم بخاطر استفاده از لهجه یا نشان دادن اشتباه فرهنگ آن شهر به سازندگانش اعتراض کردند.

قطعه جدید رضا یزدانی برای سریال «افعی تهران» منتشر شد.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: با نظر هیات داوران جشنواره آئین‌های نمایشی، میدانی و خیابانی روستایی و عشایری رضوی 7 گروه تئاتری در روستای کردر رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با 5 فیلم‌نامه موافقت کرد.

67 فیلم مستند و 12 نماهنگ در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی فرصت دریافت جایزه دارند.

دویست‌وشصتمین اجرای نمایش «هیدن» به مرحوم آتیلا پسیانی تقدیم شد.

انجمن صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران نرخ دستمزدهای مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما در سال 1403 را تعیین و اعلام کرد.

18 سال پیش در چنین روزهایی پوپک گلدره از دنیا رفت و مادرش در مراسم تشییع پیکر او سفید پوشیده بود تا به گفته‌ی خودش «پوپک را خوشحال کند». در چنین روزی بیتی را از زبان پوپک خواند با این مضمون: به روز مرگ چو تابوت من روان باشد / گمان مبر که مرا درد این جهان باشد» تا همان‌گونه که دخترش معتقد بود اعلام کند که «مرگ پایان یک کبوتر نیست».