جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

بنسو سورال بازیگر مطرح ترکیه، ایفاگر یکی از نقش‌های مهم این فیلم است. او بعد از پایان فیلمبرداری فیلم، مصاحبه‌ای تلویزیونی انجام داده و در آن از اهمیت «مست عشق» و قدرت کارگردانی حسن فتحی گفته است.

کیانو ریوز در حال گفت‌وگو است تا در فیلم جدید روبن اوستلوند با عنوان «سیستم سرگرمی خراب است» جلوی دوربین برود.

آیین نکوداشت محمد شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر، خواننده و بازیگر شامگاه روز جمعه سی و یکم فروردین ماه به بهانه اجرای پروژه نمایشی - موسیقایی «و تو هم برنگشتی» توسط مدیریت تماشاخانه ملک برگزار شد.

در روزهای گذشته عکسی از ناصر تقوایی در صفحه رسمی او منتشر شده است که نشان می‌دهد حال استاد سینما این روزها خوب است.

در نشست تخصصی شاهنامه پژوهی مشخص شد که تورانیان از نوادگان فریدون و ایرانی نژاد بوده اند و دو پند مهم شاهنامه مورد تحلیل بررسی قرار گرفت.

هوارد باسکرویل راه دور از نبراسکا تا تبریز را آمد تا شامگاه 30 فروردین 1288 در حالی که در محاصره شنب غازان بین مجاهدان و نیروهای دولتی پیروزی با آن‌ها بود کشته شود. صادق رضازاده شفق از اعضای گروه نجات و یاران باسکرویل نوشته: از سنگرهای اطراف فریاد بلند شد: «آمریکایی را زدند»... باسکرویل را افتاده و به خونی که از سینه‌اش بالا می‌زد، آغشته دیدیم.

دلم می‌گیرد وقتی می‌بینم بهترین جوانان سرزمین من، به دلایلی که من و شما خوب می‌دانیم شتابان راهی غربند و غربت و دیگر خاطره‌ای برای آیندگان این سرزمین برجای نمی‌گذارند. نسیم‌ها دل‌شان از این سرزمین می‌گیرد و گون‌ها بسته پا با حسرت به کوچ آن‌ها می‌نگرند! کاش این‌طور نبود و کاش این‌طور نباشد. کاش مادرانه و پدارنه می‌توانستیم آنها را در آغوش خود جای دهیم و شیره جان‌مان را تقدیم آنها کنیم...

الیور هریس گفت: «بی‌نهایت دوست دارم که روزی به ایران بیایم و در رویداد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کنم.» او همچنین از علاقه‌اش به شخصیت افسانه‌ای حسن صباح و ضرورت درک بیشتر از فرهنگ فارسی و ایرانی سخن به میان آورد.

جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره خود رونمایی کرد.

فیلم سینمایی «شهرک» پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی «تریپولی» لبنان، «ویتره» فرانسه و «زاگورا» در مراکش حضور پیدا کرده و توانسته بود چند جایزه اصلی این جشنواره‌ها را نیز از آن خود کند.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران که مدتی است به عنوان معاون جدید آفرینش های هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی حکم خود را دریافت کرده درباره نحوه انتخاب مدیرعامل جدید انجمن موسیقی توضیحاتی ارایه داد.

مهرداد فرید با اشاره به اینکه فروش بالای فیلم‌های سینمایی دستاورد سینماگران است، تأکید کرد: تنها در صورتیکه اکثر فیلم‌های سینمایی به فروش نسبتاً خوبی برسند و یک منحنی نرمال در نمودار فروش آثار سینمایی ایجاد شود، می‌توان آن را دستاورد دولت دانست.

سعید حمیدیان می‌گوید: سعدی در غزل هنرمند است، هنرمندی که به جامه زیبا و هنرمندانه و خوش‌پرداخت همانقدر بها می‌دهد که به تن خود. برای سعدی، زیبایی شعر هم به خودی خود جزء تجربه کلی جمال است.

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی تحت عنوان «روایت باران» با حضور مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و جمعی از هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه خوشنویسی کشور و با هدف دفاع از ساحت قرآن کریم با زبان هنر در محل گالری فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

کیانوش عیاری یکی از بزرگترین کارگردانان سینمای ایران است، کارگردانی صاحب‌سبک و مؤلف. اما در «ویلای ساحلی» موفق نبود. هرچند فیلم فروش نسبتا بدی نداشت، ولی فیلم در حد اعتبار عیاری و استانداردهایش نبود. اگر بیلی وایلدر بود چه توصیه‌ای می‌توانست به عیاری کند که او را از ساخت این فیلم منصرف سازد؟

مجید مجیدی که این روزها تهیه کنندگی یک تئاتر را بر عهده دارد، بیان کرد که وضعیت الان سینما جای تاسف دارد.