شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

جونگ کیونگ هو بازیگر 40 ساله کره‌ای است که برای مخاطبان ایرانی به ویژه به خاطر بازی در نقش بزرگسالی شاهزاده هودونگ در سریال جومونگ 3 (پرنسس جامیونگ) شناخته شده است.

حضور قابل‌تامل چندین کارگردان شناخته شده، سهم اندک هالیوود و تمرکز بر حضور بازیگران سرشناس، ازجمله مولفه‌هایی است که بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی جهان در سال جدید حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده است.

کارگردان مستند «فراموشی» که سوژه این مستند پدرش و دوستان گذشته او هستند، درباره اینکه چرا مستندسازان به سوژه‌های خانوادگی خود نمی‌پردازند، توضیحاتی ارائه داد.

اخبار و تحلیل‌های حمله ایران به اسرائیل تیتر نخست روزنامه های امروز است.

حسن شکوهی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

«چاکریم استاد» این را امیرحسین فتحی با همان روحیه شاد و شنگولی که از ابتدای تمرین دارد می‌گوید. می‌گوید و بوسه‌ای می‌زند بر شانه شمس لنگرودی که حالا بعد از دو دور تمرین نمایش «و تو هم برنگشتی» خسته به نظر می‌رسد. شمس با لبخند پاسخش را می‌دهد. موزیک پخش می‌شود. کارگردان از انتهای سالن می‌گوید ادامه بدهید. فتحی، دیالوگش را می‌گوید و کارگردان خسته نباشید می‌گوید. همه بازیگران و دو خواننده...

در بیست‌وششمین نشست ماهانه‌ی «مستندهای ایران‌شناسی» فیلم مستند «طرقه» ساخته محمدحسین دامن‌زن به نمایش درمی‌آید و مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

شهر کتاب بهشتی، یکی از کتابفروشی‌های پرمخاطب و مرکزی تهران‌، به‌دلیل افزایش بهای اجاره ملک تعطیل شد. این خبر تأسف‌باری بود که روز شنبه 25 فروردین‌ماه، توسط روابط‌عمومی این شهرکتاب برای رسانه‌ها ارسال شد. خبری که نگاهی به پیشینه آن در تاریخ 16 بهمن‌ماه 1402، تأسف عمیق‌تری را برمی‌انگیزد.

روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه 239 کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت.

آمار مخاطبان سینمای ایران از 2 میلیون و 200 هزار نفر گذشت و فیلم سینمایی «سال گربه» با گذشت سه روز از پخش در جایگاه دوم اکران هفته قرار گرفت.

در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های عاشقانه کره‌ای را معرفی کرده‌ایم که یک جنبه جذاب فانتزی هم در آن‌ها وجود دارد.

قطب‌الدین صادقی نمایشنامه‌نویس و کارگردان با سابقه تئاتر ایران قصد دارد 4 پروژه تئاتری را در سال جاری به سرانجام برساند.

هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی 100هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به 900هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف 600هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به 500هزار تومان می‌رسید.

حمله موشکی پهپادی ایران به اسرائیل، توقیف کشتی اسرائیلی و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

سعید ذهنی معتقد است یکی از دلایل استفاده از موسیقی «گل یخ» کوروش یغمایی این است که سال‌هاست که گرایش و توجهی ویژه نسبت به موسیقی اورینتال (شرقی) در غرب مشهود است و این گرایش هم بخاطر بکر بودن و تنوع بی‌نظیر این نوع از موسیقی است.

دیگر موسیقی تعزیه بود که می‌توان آن را «اپراتراژیک» نام نهاد... این بهترین موسیقی مهمی بود که قطعات و مقام‌ها منطبق با موضوع می‌شد و هر فردی مطالبش را با شعر و آهنگ رسا می‌خواند ناگفته نماند که تاکنون تعزیه بوده است که موسیقی ما را حفظ کرده. متاسفانه نمی‌دانم در آتیه چه چیزی تضمین حفظ موسیقی ما را خواهد کرد!