یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مراسم بزرگداشت خیام با گلباران آرامگاه این چهره مطرح شعر و علم برگزار شد.

ایسنا نوشت: رضا حداد کارگردان تئاتر صبح روز 29 اردیبهشت‌ماه از دنیا رفت.

ایرنا نوشت: انتشارات ایران امسال با بیش از 70 عنوان کتاب جدید در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته است. رسانه و ارتباطات، تاریخ معاصر، جبهه مقاومت، دفاع مقدس و تاریخ شفاهی از جمله حوزه‌های موضوعی این کتاب‌هاست.

فیلم سینمایی «فسیل» که با فروش 136 میلیارد تومانی رکورد شکنی کرده، همچنان سهم بزرگی از فروش را به خود اختصاص داده و صدرنشین گیشه است.

بهار نیوز نوشت: تفاوت بین ظاهر فعلی یک بازیگر و روزهای اولیه شروع به کارش، در موارد خاص قابل توجه است.

ایسنا نوشت: معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی درباره یکی از سیاست‌های تولید فیلم توسط این نهاد در سال 1402 بیان کرد: روند فارابی در سال 1402 در حوزه تولید تامین سلایق مخاطب سینما را در اولویت قرار می‌دهد و صرفا قصد ندارد فیلم برای شرکت در جشنواره بسازد.

فرادید نوشت: تصاویری از زن حرامسرای ناصرالدین شاه را مشاهده می کنید که عکاس خارجی آن زمان به او توجه خاصی داشت.

ایسنا نوشت: رئیس سازمان صداوسیما در مصاحبه ای با رسانه وابسته به این سازمان، درباره رویکرد رسانه ملی در قبال پرداختن به ماجرای مرگ مهسا امینی و همچنین ادعای اقدام صداوسیما در دریافت خودرو خارج از ضوابط از یکی از شرکت های خودروساز، سانسور در رسانه و... اظهار نظر کرده است.

سید عباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت طی گفتگوی تلفنی با محمد فیلی، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از حال خوب این بازیگر بعد از عمل جراحی مغزی خبر داد.

شب گذشته (چهارشنبه 27 اردیبهشت)، حسین کیانی در رورانس نمایش کافه کات، تازه ترین و متفاوت ترین اثر در حال اجرای خود، تماشاگران را مخاطب قرا داد تا از سانسور و ممیزی پنهان در تماشاخانه ایرانشهر و انواع و اقسام تبعیضات، دو رنگی ها، دو رویی ها و مسئولیت ناشناسی هایی که گریبانگیر تمام مدیریت تئاتر است رده بردارد.

وضع اقتصادی نامناسب نه تنها بر معیشت مردم اثر گذاشته بلکه بر وضع فروش کتاب هم تاثیر داشته و آن را به بدترین نمایشگاه کتاب در تمام این سال‌ها تبدیل کرده است.

ایرنا نوشت: فیلم سینمایی «ابلق» از 29 اردیبهشت به صورت آنلاین اکران می‌شود.

ایسنا نوشت: در نوجوانی فکر می کرد از «کمال الملک» هم بهتر می تواند کار کند. وجودش سرشار از میل به نوآوری بود و می خواست اثری بسازد که خودش طرح و الگوی آن را ریخته باشد. بزرگتر که شد، فهمید ماجرا پیچیده تر و عمیق تر از آن است که سال ها قبل فکر می کرده اما به حدی خلاقیت و هنرش را شکوفا کرد که به راستی برای فرهنگ و هنر کشور کم از کمال الملک ها تاثیرگذار نبود.

مستند «حقیقت گمشده» با روایت داستان سرگذشت رازآمیز کتاب طلاکوب خیام در کشتی تایتانیک امشب از شبکه مستند پخش می‌شود.

ایسنا نوشت: «الکساندر رودنیانسکی» و کارگردان تئاتر «ایوان ویریپایف» به اشاعه اطلاعات نادرست در مورد ارتش روسیه متهم شده‌اند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اهتمام معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به احیای رویدادهای حوزه رسانه، از برگزاری جشنواره ملی رسانه‌های کشور و نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها در پاییز امسال خبر داد.