یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: «شان پن» در حاشیه جشنواره کن ضمن اعلام همبستگی با اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا، مخالفت با هوش مصنوعی را نوعی حقارت بشری دانست.

ایسنا نوشت: در جریان حراجی اخیر آثار هنر معاصر «ساتبیز»، مجسمه مشهور عنکبوت عظیم رکورد جدیدی را برای هنرمند سازنده او به ثبت رساند.

ایسنا نوشت: غول ادبی معروف چین فاش کرد که از هوش مصنوعی برای نوشتن متن سخنرانی خود استفاده کرده اما تاکید کرد که رمان‌هایش اثر خودش است.

مهر نوشت: رضا توکلی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون با اشاره به شرایط نامناسب عقد قرارداد با بازیگران پیشکسوت، صاحبان پروژه‌ها را غالبا تاجر و کاسب توصیف کرد که بازیگر توان چانه‌زنی با آن‌ها را ندارد!

مهر نوشت: آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که فروردین و اردیبهشت ماه 1402 در سالن‌های مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

ایسنا نوشت: محمود دولت‌آبادی در دیدار با تاجیک‌ها می‌گوید: «این‌جا هنوز کشور حافظ و فردوسی است. این‌جا قبول عام شدن بسیار دشوار است. دشوار است که شما با خوانندگانت رابطه برقرار کنی و صبوری به خرج بدهی.»

جنگ حق آبه هیرمند میان ایران و افغانستان موضوع اصلی روزنامه های امروز است.

مبلغ نوشت: مدرسی طباطبایی می‌گوید عصمت یک چیزی نیست که در دین اسلام باشد و پیامبر (ص) و امامی گفته باشد. عصمت را هشام بن حکم به وجود آورده و هشام هم یک آدمی مثل من و شما است. اما بر خلاف ادعای او که می‌گوید عصمت را هشام بن حکم به وجود آورده است این کلمه در زمان‌های قبل از هشام هم وجود داشته است.

اکران فیلم سینمایی «پروا» به‌عنوان دومین فیلم بلند سینمایی مهران مهدویان از روز چهارشنبه سوم خرداد در سینماها آغاز می‌شود.

مستندهای شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت، خرداد در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی روی پرده می‌روند.

معرفی داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم «ایثار»، معرفی فیلم‌های روز اول جشنواره و سالن‌های سینمایی که فیلم‌ها را نمایش می‌دهند جزئیات خبر امروز جشنواره «ایثار» است.

در مراسم رونمایی از کتاب صوتی سلول شماره 14، ترجمه خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان انگلیسی مطرح شد که «سلول شماره 14»، کتابی با محتوایی مبتنی بر معنویت و عدالت است.

به عقیده شمسی فضل الهی هنرمند اهل ادب و فرهنگ، «شاهنامه» را می توان به عنوان مرجعی دانست که بنیان گذاران ایرانی برخی مفاهیم جامعه جهانی امروز را معرفی می کند؛ مفاهیمی چون خانواده، کشاورزی، امپراطوری و تشکل مربوط به کشورداری یا حکومت در ابتدا از سرزمینی که امروزه «ایران» نامیده می شود، آغاز شده و در شاهنامه آمده است.

خانواده‌ها و آموزش و پرورش، نقش مهم و به‌سزایی در معرفی میراث فرهنگی به کودکان و نوجوانان دارند. پدر و مادرها می‌توانند بچه‌ها را با تاریخ و پیشینه فرهنگی خود آشنا کنند و با آنها ازآداب و رسوم و سنت‌ها بگویند.

مهر نوشت: فیلم «مگس‌های سیاه» ساخته ژان - استفان ساوار با بازی شان پن با تصاویری خشن، کن را تکان داد.

مهر نوشت: در مراسم اولین نمایش جهانی «ایندیانا جونز 5» هریسون فورد با دریافت یک نخل طلای افتخاری اعلام‌نشده، در جشنواره کن تجلیل شد.