یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: «دو زن» عنوان فیلم کوتاهی به کارگردانی سولماز مقرب‌پور است که با نگاهی متفاوت به مساله رحم اجازه‌ای، مِهر گم شده مادرانه را به تصویر کشیده است.

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجراهای خود را از روز دوشنبه یکم خرداد ماه سال جاری در تبریز آغاز خواهد کرد.

مبلغ نوشت: دانشجویان و اساتید دانشگاه «کیونگبوک» در شهر دایگو در جنوب شرقی کره با برپایی راهپیمایی، ایستادگی در برابر مخالفان ساخت مسجد در حال ساخت در محله‌ای نزدیک به دانشگاه و احترام به کثرت‌گرایی را خواستار شدند.

محمدمهدی اسماعیلی با اعلام اینکه «خانه اقوام» با هدف معرفی شایسته اقوام مختلف ایرانی در فرهنگسرای نیاوران راه اندازی می‌شود، گفت: خانه اقوام به دنبال نشان‌دادن تنوع فرهنگی ایران عزیز و وحدت در عین کثرت اقوام ایرانی خواهد بود زیرا ایرانیان با همه تفاوت‌های زبان، لهجه قومیت، یک هویت واحد تاریخی را یدک می کشند و همه کثرت‌ها و تفاوت‌ها ذیل یک وحدت بزرگ به نام ایران قرار دارد که مبتنی به...

نتایج جایزه‌ی بین المللی ادبیات داستانی عرب با عنوان بوکر عربی 2023 که طی مراسمی در امارات متحده عربی برگزار شد، اعلام کرد.

مهر نوشت: روزبه بمانه از شاعران و ترانه‌سرایانی که طی سال‌های اخیر به‌عنوان خواننده موسیقی پاپ مطرح شده، تازه‌ترین کنسرت خود را پس از مدت‌ها در تهران برگزار کرد.

مبلغ نوشت: ابوذر میگوید ما پیش پیامبر خدا (ص) بودیم که ناگهان دو بز به یکدیگر شاخ زدند آن حضرت به ما فرمود آیا میدانید چرا اینها به هم شاخ زدند؟ ما گفتم نه نمی دانیم حضرت فرمود اما خداوند خوب میداند چرا؟ و به زودی و در دنیای دیگر در میان آنها داوری خواهد کرد!

ایرنا نوشت: سینماهای کشور طی اردیبهشت‌ماه با یک عملکرد روبه‌رشد، موفق شدند گیشه‌ای در حدود 115 میلیارد تومان داشته باشند که این میزان، 14درصد بیشتر از گیشه فروردین‌ماه امسال به حساب می‌آید.

مناظره تلویزیونی موسی غنی نژاد با یک چهره رسانه ای لندن نشین، لایحه حجاب، سیاستهای افزایش جمعیت و... از موضوعات روزنامه های امروز است.

کیهان نوشت: داستان سریال «رهایم کن» در دهه 50 می‌گذرد و روایتگر یک خانواده است که در روستایی حاشیه تهران زندگی می‌کنند و درگیر یک کشمکش عشقی می‌شوند.

دفاع علی علیزاده از وضع موجود در ماه های اخیر آن چنان دوستان صدا و سیمایی را سر ذوق آورد که تصمیم گرفتند در شبکه چهار که محافظه کار ترین شبکه تلویزیون محسوب می شود به او تریبون بدهند.

دنیرو و دی کاپریو در فرش قرمز فیلم جدید اسکورسیزی حضور پیدا کردند.

رکنا نوشت: اجرای طرح درآمدزایی ویژه آپارات که مدتی است در این وبسایت اشتراک ویدئو راه اندازی شده، بسیاری از کاربران این سایت، درآمدهای ماهیانه جالب توجهی را جذب کرده‌اند.

اسماعیل عفیفه معتقد است تلویزیون بیش از آن‌که به جذب مخاطب و هنرمندان برای ساخت آثار نمایشی اهمیت بدهد، بیش‌تر این برایش اهمیت دارد که افراد چه نوع موضع‌گیری‌ای در برابر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور دارند.

مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم درباره سریال‌های جدید تلویزیون توضیحاتی ارائه داد.