یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

«نمایش کافه کات پس از درخواست‌های حضوری و تماس‌های مکرر جناب آقای حسین کیانی کارگردان محترم نمایش در جدول اجراهای تماشاخانه‌ی ایران‌شهر قرار گرفته است.»

بازیگر نقش بی بی کتایون در مجموعه تاریخی «آتش و باد»، این زن را سمبلی از زنانی دانست که شأن وجود درایت و شهامت آن ها در طول تاریخ، موج می زند.

بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب در جمع سفرا، چالش حقابه هیرمند و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

ایسنا نوشت: جزئیات شب یکصدسالگی «محمدعلی موحد» اعلام شد.

فرادید نوشت: فیلم عقاب ها موفق شد که 3 میلیون و 246 هزار مخاطب را به سینما بکشاند. اگر کف قیمت بلیت سینما در حال حاضر را 45 هزار تومان در نظر بگیریم، عقاب ها در آن سال به پول امروز 146 میلیارد تومان فروخته است. چیزی در حدود 14 میلیارد تومان بیشتر از فسیل.

فرادید نوشت: دختر پوراحمد نوشت: «چهلم شد. چهل روز گذشت از آن روزی که دنیای ما برای همیشه عوض شد. برای همیشه یک حفره‌ای تو دلامون باز شد که با هیچ چیز و هیچ کس دیگه‌ای پر نخواهد شد.»

چاپ ششم "به سپیدی یک رویا" در 136 صفحه رقعی نوشته فاطمه سلیمانی و چاپ دوم "هرایی" در 190 صفحه رقعی نوشته مرحوم سعید تشکری از نشر نیستان دو کتاب مناسبتی ولادت حضرت معصومه سلام الله علیهاست که هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

بهنام خدارحمی؛ نوازنده و آهنگساز، مجموعه داستان های کودکانه را در قالب کتاب منتشر و همزمان با آخرین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 1402 رونمایی کرد.

عصر ایران نوشت: این کج فهمی و نافهمی صداوسیما در مواجهه با یک اثر هنری، ریشه‌ای تاریخی دارد و خیلی هم تازه نیست اما با ژست‌های مدیران انقلابی صداوسیما که هر روز خود را گشاده‌روتر و پذیرای همه جریان‌ها تلقی می‌کنند، خیلی فاصله دارد و همان دم خروس است!

امیر حسین علم‌اهدی معتقد است ما برای اکران فیلم خارجی در ایران دو مانع اصلی داریم، سانسور و مشکلات حقوقی، مسئله ممیزی فارغ از مسائل حقوقی، سینمای ایران را با مشکلات کاملا جدی مواجه کرده است. به طور مثال فیلم هندی اگر رقص داشته باشد، اجازه اکران آن وجود ندارد، با این وضعیت چگونه می‌خواهیم مخاطب را بازگردانیم؟ با این مکانیزم‌های دستوری مشکلی از سینما حل نمی‌شود.

ایرنا نوشت: پیکر اصغر رستگار مترجم آثاری چون «جنایت و مکافات» اواسط هفته جاری در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

محمد مهدی عسگرپور به مدت دو سال دیگر به عنوان نایب رئیس در حوزه آسیا و عضو کمیته اجرایی این فدراسیون انتخاب شد.

علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی در ادامه تور کنسرت‌های جدید خود به استان کرمان، شیراز و کیش سفر می‌کند.

ایسنا نوشت: به دنبال دستور رئیس‌جمهور روسیه برای بازگرداندن مشهورترین اثر هنری روسیه از گالری به کلیسا، نگرانی‌هایی از بابت جابه‌جایی اثر در بین کارشناسان مرمت شکل گرفته است.

هر گاه سخن از کتاب و کتابخوانی پیش می‌آید این نکته را به دنبال دارد که چه کتاب‌هایی در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند و در لیست پرفروش‌ترین‌ها آمده‌اند.

مهر نوشت: «جان ویک» حالا به طور رسمی یک مجموعه میلیارد دلاری است.