یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: بازارهای بین‌المللی مدت‌ها است که کلید موفقیت مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» بوده‌اند و این امر با نمایش فیلم دهم بار دیگر ثابت شد.

فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق از سوم خرداد در سینماهای فرانسه اکران عمومی می‌شود.

ایکنا نوشت: استاد دانشگاه مفید ضمن اشاره به بیانی از امیرالمومنین (ع) توضیح داد که چرا حضرت در برابر برخی از منکراتی که در جامعه مشاهده می‌کرد سکوت می‌کرد و این مسئله چه درسی برای ما به همراه دارد.

ایسنا نوشت: «ری استیونسون»، بازیگر فیلم «ثور» و سریال «جنگ ستارگان» درگذشت.

تیتر نخست اکثر روزنامه های کشور در دوم خردادماه 1402 به تغییرات در پست دبیری شورای عالی امنیت ملی اختصاص داشت، اگرچه هنوز آثار مناظره خبرساز میان غنی نژاد و علیز را می شد روی جلد نشریات دید.

ایسنا نوشت: در چند ماه اخیر خبر ممنوعیت یا لغو برگزاری کنسرت توسط برخی هنرمندان موسیقی چند باری رسانه‌ای شده است که البته در صورت صحت داشتن خبر، عمر این ممنوعیت‌ها چندان هم طولانی نبوده است و اغلب خواننده‌ها پس از مدت کوتاهی، توانسته‌اند فعالیت خود را از سر بگیرند. چنانچه اگر به سایت‌های بلیت‌فروشی سری بزنید، مملو از نام خواننده‌هایی است که اغلب هم از حوزه پاپ امکان برگزاری کنسرت یافته‌اند....

فیلم کوتاه عروسک به کارگردانی «راحله کرمی» در جشنواره فیلم فیوری‌کامپوی ایتالیا جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. این جشنواره از 13 تا 20 ماه می (23 تا 30 اردیبهشت) برگزار شد.

ایسنا نوشت: طی ساعات اخیر از سریالی به نام «ازازیل» با بازی پیمان معادی، بهرام رادان، پریناز ایزدیار و پژمان جمشیدی به عنوان پروژه جدید حسن فتحی پس از سریال تاریخی «جیران»، در برخی رسانه‌ها نام برده شده است؛ این در حالی است که حسن فتحی در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که در حال مطالعه متن فیلمنامه و تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب پروژه است.

مبلغ نوشت: اگر فقه معاصر نماینده شریعتِ خدایِ رئوف است باید برای رفعِ مشکلات ازدواج مشروع جوانان اقدامی می‌کرد که نکرد و میلیون‌ها جوان مؤمن در دوران اوج جمعیت جوان، در بن بستِ فقهی گرفتار شدند و متولیان دین به وعظ و نصیحت بسنده کردند.

مبلغ نوشت: دکتر عتریسی استاد علوم اجتماعی دانشگاه لبنان می گوید: بعضی از شخصیت‌های آفریقایی یا آمریکای لاتینی از مقابله با فکر غربی با عنوان «سرپیچی معرفتی» تعبیر می‌کنند که تعبیر زیبایی است. دیگران این مسأله را «آزادسازی دانشگاه» می‌نامند، چرا که از نظر آن‌ها دانشگاه هنوز تحت اشغال است. ما در دانشگاه معارف نامش را پروژه «تأصیل» گذاشته‌ایم و از عنوان «اسلامی‌سازی» استفاده نمی‌کنیم....

فراخوان فصل اول رپرتوار تئاتر میرا برای تابستان 1402 منتشر شد.

استاد جلیل شهناز نوازنده‌ی چیره‌دستی ست که نامش به عنوان برجسته‌ترین نوازنده‌ی تار در تاریخ موسیقی سنتی ایران همواره می‌درخشد. نوازنده‌ای تکرار نشدنی که زخمه‌های بی بدیلش او را به خالق آثاری ارزشمند تبدیل کرده است.

صحبت‌های نمایندگان دو پلتفرم نماوا و فیلم‌نت در مقابل نمایندگان ساترا نشان می‌دهد دو سمت این بازار هنوز نتوانسته‌اند به توافق برسند و اختلاف‌ها به قوت خود باقی است.

مهر نوشت: عباس جمشیدی‌فر بازیگر سینما بیان کرد که اگر «کت چرمی» هم بخواهد اصلاحیه‌های عجیب و غریب مثل «شیشلیک» به آن وارد شود به نظرم اکران این فیلم هم غیرممکن می‌شود.

مهر نوشت: مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو در کنفرانس مطبوعاتی کن دوباره با هم هم‌زبان شدند و به ترامپ تاختند و از آزادی بیان حمایت کردند.

طی حکمی از سوی مدیرعامل خانه سینما، کیوان کثیریان به عنوان مدیر رسانه خانه سینما منصوب شد.