شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

بهروز افخمی در تدارک اکران تابستانی «استاد» و «صبح اعدام» است.

سرنوشت مخاطبی که در مسیری پر فراز و نشیب، با داستان، شخصیت‌ها و البته خالق اثر همراه مانده، چیست؟ نویسنده چه خوابی برای او دیده است؟ آیا سرانجامی روشن را پیش روی او قرار می‌دهد و یا در مواجهه با ابهامات و علامت‌های سوال، یک‌باره دست او را رها خواهد کرد؟ هر کدام از این دو انتخاب، چرا و چگونه می‌توانند درست از آب دربیایند و کارکرد هرکدام از آن‌ها چیست؟ هادی معیری‌نژاد که تجربه خلق اثر...

نشست «آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب» عصر 28 فروردین‌ماه با حضور رضا مهدوی (آهنگساز و پژوهشگر موسیقی) و دکتر مسعود کوثری (استاد دانشگاه تهران) به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

پشت پرده بازی پرطرفدار مافیا چه می‌گذرد؟ آیا تمام ماجرا یک شوی ساده است؟ امیرعلی نبویان چطور در این بازی به شهرتی رسیده است که می‌گوید: «تریلی اسمم را نمی‌کشد؟» اصلا او که معروف است به متانت چرا در فصل دوم پدرخوانده این قدر عصبی و با نگاه بالا به پایین به پای میز بازی می‌رفت؟ او چرا دیگر نمی‌خواهد در پدرخوانده باشد؟

یک‌سالی از مرگ کیومرث پوراحمد فیلمساز مهم می‌گذرد؛ فیلمسازی که می‌توان در میراث سینمایی‌ای که از خود به‌جا گذاشت، درس‌های ارزشمندی آموخت اما دراین‌میان شاید مهمترین آنها دغدغه داشتن نسبت به ایران و هویت ایرانی بود؛ فیلمسازی که می‌خواست ایرانی باشد و بماند؛ یادش ماندگار.

آرزوی مایکل داگلاس این بود که شخصیت وی در «مرد مورچه‌ای»، به شیوه‌ای فوق‌العاده در فیلم «کوانتومانیا» کشته می‌شد.

نشست تخصصی آسیب شناسی موسیقی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه به میزبانی مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون از عرضه محصولات کانون پرورش فکری شامل فیلم و انیمیشن خبر داد.

«دکتر مسعود» تصویر تازه‌ای در قاب تلویزیون است که مسعود صابری، این روزها پس از سال ها فعالیت در حوزه تدریس و جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات و تجربه چند سال خوانندگی؛ برای مردم تدارک دیده است.

ادامه تحلیلها در باره عملیات دفاعی ایران در برابر اسرائیل، بحث بر سر تعطیلی شنبه ها، کشمکش در شورای شهر تهران و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

بر اثر گرایش جمعی از جوانان به بلند کردن موی سر از تعداد مشتریان آرایشگاه‌ها کاسته شده و وضع زندگی افراد این صنف به‌کلی دگرگون شده است. اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به افراد خود دستور داده است که در زمینه‌ی بهداشت موی سر و مضرات موی بلند برای مشتریان صحبت کرده و با تبلیغات غیرمستقیم، مردم را از گرایش به بلند کردن موی سر منع کنند!

اکران فیلم «مست عشق» به هفته آینده موکول شد.

جی جین هی بازیگر کره ای به عنوان امپراتور سومجونگ در سریال افسانه دونگ‌یی در ایران شناخته می شود.

ژیلا صادقی، مجری تلویزیون با حضور در برنامه برمودا درباره سانسور کتونی قرمز رنگش روی آنتن زنده گفت.

معدل اجاره‌بهای ماهیانه در تهران و حومه به موجب بررسی‌هایی که از طرف اداره‌ی بررسی‌های اقتصادی بانک ملی ایران صورت گرفته است در اسفندماه 1337 مبلغ 1276 ریال بوده است این معدل برای مساکن یک‌اتاقی ماهی 344 ریال، برای مساکن دواتاقی به طور متوسط 929 ریال و سه و چهار اتاقی به طور متوسط 2712 ریال و برای منازل پنج‌اتاقی و بیش‌تر 5445 ریال بوده است.

اکران فیلم «مست عشق» که قرار بود از فردا آغاز شود، حداقل یک هفته به تعویق افتاد.