جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

یازدهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران IDPEX با هدف ارایه آخرین دستاوردهای مربوط به حوزه صنعت چاپ دیجیتال از 18 تا 21 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می شود.

کشورهای عرب تنها از راه جنگ می‌توانند بخش قدیمی بیت‌المقدس را از اسرائیل پس بگیرند... چیزی که با جنگ گرفته شده است تنها از راه جنگ پس گرفته می‌شود.

آیت‌الله خویی گفت: «چیزی که من به او (فرح) گفتم فقط این بود که بایستی شاه سابق را وادار به اصلاح حکومت خودش می‌کرد و وادارش می‌کرد تا برای ملت کار کند و صهیونیست‌ها و بهاییان را بیرون کند اما آن‌ها به اندرزهای من توجه نکردند.»

بار اصلی جذابیت فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری، روی دوش بازی رضا عطاران و موقعیت‌های بامزه‌ای است که به واسطه حضور او رقم می‌خورد. عیاری از جذابیت بازی عطاران در نقش شخصیت‌هایی لاابالی و بیکار که مثل انگل به زندگی دیگران می‌چسبند و از همه طلبکارند، به خوبی استفاده کرده و در «ویلای ساحلی» هم او را با چنین کیفیتی به میدان آورده است. عطاران علاقه زیادی به این جنس شخصیت‌ها...

رجزواره حماسه ایرانی؛ پاسداشت عملیات تاریخی «وعده صادق» بود که روز گذشته 26 فروردین ماه با حضور شاعران، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی چون کوروش زارعی، محمدرضا باقری، ناصر فیض، هادی مقدم‌دوست، خیرالله تقیانی پور و محمود حبیبی کسبی در حوزه هنری برگزار شد.

کسانی که محمدعلی‌میرزا را در زمان ولایتعهدی دیده بودند او را مردی سبک‌سر و بی‌وقار و گفتارش را زشت و ناهنجار تشخیص داده و هیچ‌گونه آثار ظاهری لیاقت و کفایت در او مشاهده نکرده‌اند... این شاهزاده دو سه صفت مخصوص به خود داشت: اول آن‌که تیرانداز ماهری بود، دوم در زناشویی زیاده‌روی نمی‌کرد و بیش از شش زن در حرمسرای خود نداشت، سوم آن‌که همیشه دست‌تنگ و بی‌پول بود.

رامبد جوان، در شب افتتاحیه نمایش «دُشمنِ خدا» به تماشای این اثر نمایشی نشست و گفت با دیدن این نمایش با عشق از ته دلم خندیدم.

انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» راهی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو شد.

کامران حجازی عضو هیئت مدیره انجمن مدیران تولید سینما اعلام کرد: بر اساس تصمیم هیئت مدیره انجمن، علی قائم مقامی تهیه کننده و از مدیران تولید باتجربه سینما، به عنوان دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما منصوب شد.

شاید تحت تاثیر زمان کودکی‌ام، کمدی توام با تراژدی، طبیعت دوم من شده باشد. برای مثال شقاوت قسمت اساسی کمدی است و ما از آن جهت به آن می‌خندیم که گریه نکرده باشیم / مردم معمولا فکر می‌کنند که خیلی غمگینم، در حالی که این‌طور نیست. شاید در جوانی این‌طور بوده‌ام؛ زیرا در تمام دوران زندگی‌ام به جز این بیست سال اخیر همیشه احساس تنهایی می‌کردم.

سیاوش چراغی‌پور که در اغلب کارهای سروش صحت با این کارگردان همکاری دارد، از همکاری برای ساخت یک سریال جدید خبر داد.

شبکه خبر در اوج لحظات حمله بی سابقه سپاه پاسداران به اسرائیل با شلختگی در اعلام خبر و دعوت از کارشناسان، فضا را به دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باخت.

یک روز در آلبانی وقتی با غلامرضا شکری مشغول صحبت بودیم به من گفت که رضا نادری عامل ترور صیاد شیرازی بوده است او با فرد دیگری که اکنون نامش یادم نیست به تهران اعزام شدند / من در آلبانی متوجه شدم رضا نادری به خاطر جنایتی که انجام داده نور چشم مسئولین سازمان می باشد و هر چیزی که می‌خواهد در اختیارش قرار می‌دهند و اکنون در کمپ مجاهدین در آلبانی با او کاری ندارند او مشغول بدن‌سازی است و...

جونگ کیونگ هو بازیگر 40 ساله کره‌ای است که برای مخاطبان ایرانی به ویژه به خاطر بازی در نقش بزرگسالی شاهزاده هودونگ در سریال جومونگ 3 (پرنسس جامیونگ) شناخته شده است.

حضور قابل‌تامل چندین کارگردان شناخته شده، سهم اندک هالیوود و تمرکز بر حضور بازیگران سرشناس، ازجمله مولفه‌هایی است که بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی جهان در سال جدید حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده است.

کارگردان مستند «فراموشی» که سوژه این مستند پدرش و دوستان گذشته او هستند، درباره اینکه چرا مستندسازان به سوژه‌های خانوادگی خود نمی‌پردازند، توضیحاتی ارائه داد.