جمعه 10 فروردین 1403

خبر خوش دولت برای داوطلبان کنکوری خوی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر خوش دولت برای داوطلبان کنکوری خوی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس جمهور برای اعطای امتیازات ویژه به دانش آموزان کنکوری مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد.

خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس جمهور برای اعطای امتیازات ویژه به دانش آموزان کنکوری مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد.

علیرضا منادی سفیدان روز یکشنبه با اشاره به بازدید مشترک خود و وزیر آموزش و پرورش از مناطق زلزله زده خوی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس خوی، محل اسکان افراد آسیب دیده و زلزله زده است که در این بازدید مشکلات معلمان و دانش آموزان مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: با توجه به اینکه مردم خوی در دی ماه یعنی روز قبل و در روز کنکور، زلزله را تجربه کردند و از انسجام فکری برای شرکت در کنکور برخوردار نبودند، طی نامه‌ای از وزیر علوم درخواست کردم که امتیازات ویژه برای داوطلبان کنکوری خوی در نظر گرفته شود.

منادی سفیدان تصریح کرد: بر همین مبنا وزیر علوم نیز موافقت رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را اخذ کرد و تا امتیازات ویژه کنکوری برای دانش آموزان کنکوری در خوی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت نفت، ایمیدرو، صنایع مس، ستاد اجرایی و بنیاد برکت، هریک از این دستگاه‌ها قول‌هایی برای ساخت مدارس در مناطق زلزله زده داشتند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین مقرر شد با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی از کانکس‌ها برای اسکان موقت در اختیار مردم زلزه‌زده خوی قرار گیرد. هر یک از خیرین هم تقبل کردند که حداقل 10 مدرسه از شهرستان خوی را بازسازی یا نوسازی کنند.

منادی سفیدان اضافه کرد: همچنین قرار شد یکی از خیرین عزیز لوله کشی خانه‌های روستای تخریب شده را تقبل کند و مواد غذایی از جمله برنج را در اختیار زلزله زدگان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این بود که آموزش در مناطق زلزله خوی متوقف نشود و با ایجاد کانکس و چادر، تا بازسازی کامل مدارس آموزش برپا باشد.

هم اکنون دیگران می خوانند 16 بهمن 1401 - 18:32

بیشتر بخوانید

خبر خوش دولت برای داوطلبان کنکوری خوی 2