سه‌شنبه 29 خرداد 1403

خبر مهم برای دانش آموزان / منتظر این تغییر مهم باشید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
خبر مهم برای دانش آموزان / منتظر این تغییر مهم باشید

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد کاهش زمان آموزش دروس برای تمام دوره های تحصیلی است و این موضوع در سند تحول پرورشی که در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، آمده است، بنابراین قطعاً برنامه درسی ملی مدارس تغییر خواهد کرد.

محمدحسین پورثانی درباره تغییر برنامه درسی ملی و کم کردن از زمان آموزش دروس در مدارس اظهار کرد: پیشنهاد دادیم فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه‌ای در ساعات آموزش مدارس سهم بیشتری داشته باشد، البته این موضوع در حال بررسی کارشناسی است و هنوز در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب نرسیده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل این است که در مدارس درگیر دانشی هستیم و مسائل پرورشی کمرنگ است. اختصاص زمان به برنامه‌های پرورشی بسیار مهم است بنابراین باید برنامه درسی ملی را تغییر دهیم تا ساعت فعالیت دانش‌آموزان در مدارس در قالب برنامه‌های تربیت‌بدنی، پرورشی و اردویی افزایش یابد. اکنون در مدارس فقط دانش منتقل می‌شود و فعالیت و کنشگری دانش آموزان کمرنگ است.

خبر مرتبط شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد + جزییات

معاون وزیر آموزش و پرورش با تشریح فرآیند تعیین شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی 04-1403، گفت: نزدیک به 40 درصد شهریه‌های مدارس در کشور بین 10 تا 20 میلیون تومان برآورد شده و قریب به 34 درصد شهریه‌های مدارس هم بین 20 تا 30 میلیون تومان تعیین شده است.

برنامه درسی ملی قطعاً تغییر می‌کند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پیشنهاد کاهش زمان آموزش دروس برای تمام دوره های تحصیلی است و این موضوع در سند تحول پرورشی که در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، آمده است، بنابراین قطعاً برنامه درسی ملی مدارس تغییر خواهد کرد.

پورثانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید در مدارس کنشگری داشته باشند، ادامه داد: 50 هزار گروه دانش‌آموزی در قالب "طرح جت" تشکیل شده است که به کنشگری می‌پردازند همچنین 770 هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس داریم، رئیس شورای دانش‌آموزی عضو شورای مدرسه است و طرحی برای ارتقای شوراهای دانش‌آموزی تدوین شده است تا دانش‌آموزان بتوانند در مدارس اثرگذار بوده و کنشگری داشته باشند.

برنامه‌های آموزشی و اردویی برای کاهش مصرف دخانیات

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره مصرف دخانیات در میان نوجوانان اظهار کرد: آمار مصرف دخانیات نوجوانان در طرح نماد بررسی شده و روی این موضوع کار می‌شود. اقدامات آموزشی و اردویی برای کاهش مصرف دخانیات در میان نوجوانان انجام شده است.

پورثانی افزود: در قالب طرح امید دانش‌آموزان در اردوها شرکت می‌کنند که آموزش پیشگیری از آسیب‌ها به آنها ارائه می‌شود. هم‌اکنون اقدامات لازم انجام شده است اما اینکه بگوییم موفق بودیم یا خیر، شواهد نشان می‌دهد که به طور کامل موفق نبودیم و در این مسیر تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند تا مصرف دخانیات میان نوجوانان و دختران به حداقل برسد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

خبر مهم برای دانش آموزان / منتظر این تغییر مهم باشید 2