شنبه 31 شهریور 1403

خبر مهم برای متقاضیان مسکن مهر بهارستان، صدرا و پرند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر مهم برای متقاضیان مسکن مهر بهارستان، صدرا و پرند

اقتصادنیوز: از بین متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، تعداد 151 هزار و 724 نفر در مرحله تایید نهایی هستند که پیگیری‌ها درباره تامین زمین برای حدود 125 هزار نفر آنان در شهرهای جدید بهارستان، صدرا و پرند در حال انجام است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، با آغاز به‌کار دولت سیزدهم و در راستای اجرای شعار مسکنی این دولت، وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی امر و بر اساس قانون جهش تولید مسکن اقدام به آغاز طرحی تحت عنوان نهضت ملی مسکن کرد که طی آن تعداد 4 میلیون واحد مسکونی در طول 4 سال احداث و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

این گزارش حاکی است، شرکت عمران شهرهای جدید نیز از میان واحدهای مسکونی مورد تعهد دولت، پس از جابه‌جایی اختیارات حاصل از شرکت به سازمان ملی زمین و مسکن 400 هزار واحد را در دستور کار داشته و متعهد است طی مدت زمان ذکر شده فرآیند ساخت و تحویل آنها را به متقاضیان به سرانجام برساند که تاکنون نیز بخش عمده‌ای از تعهد شرکت در تامین زمین مورد نیاز، انجام شده‌است.

طبق آمار ارائه شده در سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ابتدای آغاز طرح تعداد یک میلیون و 345 هزار و 570 نفر در شهرهای جدید ثبت‌نام کردند که از این تعداد 311 هزار و 365 نفر واجد شرایط اعلام شده‌اند.

خبر مرتبط وضعیت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان / چندهزار یزدی خانه‌دار می‌شوند؟

اقتصادنیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: 140 هزار و 989 متقاضی در استان یزد برای طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد قریب به 56 هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند.

اکنون از بین متقاضیان واجد شرایط تعداد 151 هزار و 724 نفر در مرحله تایید نهایی هستند که پیگیری‌ها درباره تامین زمین برای حدود 125 هزار نفر آنان در شهرهای جدید بهارستان، صدرا و پرند در حال انجام است.

براساس گزارش موجود، تعداد 138 هزار و 365 نفر برای پروژه‌های نهضت ملی در سطح شهرهای جدید واریز وجه داشته‌اند که 134 هزار و 966 مورد آن بالای 40 میلیون تومان بوده است.

گفتنی است قرارداد مشارکت مدنی 63 هزار و 237 واحد و همچنین قرارداد اجرایی با پیمانکار برای 125 هزار و 700 واحد تا پایان امسال نیز به امضا خواهد رسید.

در حال حاضر اجرای عملیات فونداسیون به تعداد 85 هزار و 610 واحد نهضت ملی در شهرهای جدید تکمیل شده یا در مرحله اجرا هستند که پیشرفت فیزیکی عملیات آماده‌سازی اراضی 64 و بخش ساخت مسکن 23 درصد اعلام شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خبر مهم برای متقاضیان مسکن مهر بهارستان، صدرا و پرند 2