یک‌شنبه 15 مهر 1403

خدمات بهزیستی زنجان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خدمات بهزیستی زنجان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اغلب خدمات بهزیستی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و خوشبختانه این امر در شفاف سازی چرخه خدمات و پرداختی‌ها کمک شایانی کرده است.

محمد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه اغلب جامعه هدف بهزیستی، قادر به استفاده از خدمات الکترونیکی نبوده و از طرفی عده‌ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمی‌توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده کنند، تمامی خدمات اعم از الکترونیکی و غیرالکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می‌شود.

وی یادآورشد: بر این اساس 43سامانه در راستای صیانت از حقوق شهروندی و ارائه خدمات به جامعه هدف انجام می شود و پنج سامانه جدید در حال بارگذاری است.

این مسؤول، با اشاره اصلاح امور و فرایند خدمات رسانی به مددجویان ادامه داد: بهره مندی جامعه هدف از اهداف بهزیستی است و سالانه آسیب شناسی فعالیت ها انجام و در جهت اصلاح فرایندها تلاش می شود.

وی اظهار داشت: برای حل برخی مسائل و مشکلات در چارچوب قوانین تصمیم سازی یا تصمیم گیری و قوانین مربوطه هم تعیین اما در مرحله ارزیابی مشخص می شود تا چه حد فرایند انجام کار و شیوه های اجرای قانون موجب انجام یا عدم نیل به اهداف تعیین شده در محتوای قانون و خط مشی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی را از مراحل مهم انجام کار عنوان کرد و گفت: چرخه فعالیت ها در بهزیستی و نحوه خدمات رسانی شفاف است و وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در این مهم دارد.

هم اکنون 19 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد 28 هزارو 498 خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد 18 هزارو 436 خانوار مستمری بگیر این اداره کل و به عبارتی 65 درصد مستمری بگیر هستند و 35 درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*