دوشنبه 23 مهر 1403

خراسان رضوی در وضعیت بیماری کرونا با "شدت کم" قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان رضوی در وضعیت بیماری کرونا با "شدت کم" قرار دارد

مشهد - ایرنا - مسوول کمیته اطلاع رسانی کووید -19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمره استانهای در معرض بروز بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا با "شدت کم" قرار دارد.

دکتر حمیدرضا رحیمی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع بیمار کرونا هم‌اینک سطح 29 شهرستانهای استان خراسان رضوی در مرحله "مهار بیماری" است. وی ادامه داد: بر این اساس اگر شهروندان خراسانی همکاری خود را با رعایت اصول بهداشتی و موازین فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماعی با خادمان سلامت ادامه دهند به زودی بیماری کرونا در این استا مهار می‌شود.

مسوول کمیته اطلاع رسانی کووید -19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرف حدود سه ماه اخیر که ویروس بیماری کرونا وارد خراسان رضوی شده مردم همکاری بسیار خوبی با نظام بهداشت و درمان برای این بیماری داشته‌اند. وی افزود: با این وجود در صورت کم‌توجهی نسبت به رعایت کامل و دقیق اصول بهداشتی همراه با گسترش سفر و رفت و آمدهای بین‌شهری از سوی مردم، بطور حتم با پیک دوم شیوع کرونا مواجه خواهیم شد. دکتر رحیمی ادامه داد: هم‌اینک عملیات بیماریابی از میان مراجعان سرپایی به مراکز بهداشت و درمان به شکل فعال در خراسان رضوی در جریان است.

وی گفت: در این چارچوب از همه افراد مشکوک به کرونا که به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند به صورت سرپایی آزمایش طبی گرفته می‌شود.

مسوول کمیته اطلاع رسانی کووید -19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش طبی، علاوه بر مراقبت فرد، خانواده بیمار، محل زندگی و کار وی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود. 75 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان نیز توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 129 هزار و 341 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هفت هزار و 249 را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون 100 هزار و 564 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان پنج میلیون و 105هزار و 902 نفر را بیمار کرده و جان 330 هزار 3 نفر را در 212 کشور گرفته است. دو میلیون و 35 هزار و 445 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*