یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

خلیلی: در حال طی فرآیند برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها هستیم / تیم مینی‌فوتبال 30 اردیبهشت به ترکیه اعزام می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
خلیلی: در حال طی فرآیند برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها هستیم / تیم مینی‌فوتبال 30 اردیبهشت به ترکیه اعزام می‌شود

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی گفت: در حال طی فرآیند برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها هستیم. همین که دبیر فدراسیون کمیسیون‌ها را برگزار کنند آگهی ثبت نام را منتشر می‌کنیم.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی خلیلی، سرپرست فدراسیون ورزش همگانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته در 31 استان 301 همایش پیاده روی داشتیم که یک رشد 7 برابری را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم. البته در آن مقطع درگیر همه گیری کرونا بودیم.

وی در ادامه افزود: در 23 شهر در دهه فجر همایش پیاده روی با عنوان خلیج فارس برگزار شد. همچنین طلایه داران خلیج فارس را از خوزستان تا چابهار از دهه فجر تا آخر اسفند برگزار کردیم. همه ساله ورزش کارکنان توسط وزارت ورزش اجرا می‌شد که سال گذشته به فدراسیون واگذار شدو 3071 تیم کارکنان دولت و 20060 نفر از کارکنان در آن مشارکت داشتند و امید داریم امسال با گستردگی و استقبال بیشتری برگزار شود. علی رغم محدودیت‌هایی که در سال گذشته داشتین 21 رویداد انجمن‌ها در سطح کشور برگزار شد. 5025 برنامه همگانی در 31 استان همزمان با دهه فجر 4463 رویداد ورزشی نیز در هفته تربیت بدنی برگزاری شد 847 دوره دانش افزایی و مربیگری و داوری برگزار شد. 11 رویداد تخصصی ملی بانوان در سال گذشته بذگزار شد که با رشد 17 برابری همراه بود.

خلیلی تاکید کرد: امروز 69.8 درصد کم تحرکی در بین آقایان و 73 درصد کم تحرکی در بین خانم‌ها داریم. برای کاهش این آمار و قرار دادن ورزش در زندگی مردم به عنوان نیاز ارزان کردن و دسترسی آسان را در برنامه‌ها قرار داریم‌که در این بین مشارکت سایر دستگاه‌ها نیاز است. جلسه تقسیم کار با دستگاه‌ها انجام شده است.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال محلات گفت: برای تسهیل در ورزش این رویداد را در نظر گرفتیم. تا قبل از آغاز این نشست 40998 تیم ثبت نام کردند و در 448 شهر برگزار می شود. 14 اردیبهشت اولین مسابقه آغاز و تا 7 ماه ادامه دارد. تا امروز 491916 نفر در این مسابقات ثبت نام کردند که 8865 تیم و 106380 نفر از این بین بانوان هستند. استان کهکیلویه و بویر احمد و خراسان شمالی به نسبت جمعیت بیشترین ثبت نام را دارند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر برآورد هزینه برگزاری این مسابقات گفت: تا امروز 5.5 میلیارد به استان‌ها اعتبار دادیم ولی برآورد ما 15 میلیارد است. این مسابقات رایگان است و تیم اول و دوم و سوم 20 و 15 و 10 میلیون و سه استان که بیشترین مشارکت را داشته باشند عوامل اجرایی همین جوایز را دریافت می‌کنند. تا امروز ازهیچ ارگان و اسپانسری کمک نگرفتیم و با کمک وزارت ورزش انجام می‌شود.

خلیلی افزود: تیم‌ملی مینی فوتبال ایران 30 اردیبهشت به مسابقات جهانی ترکیه اعزام خواهد شد و همچنین منتخبین مسابقات فعلی استان‌ها نیز در رقابت‌هایی که 23 اردیبهشت به میزبانی روسیه خواهد بود اعزام خواهند شد.

وی در مورد زمان برگزاری انتخابات گفت: در حال طی فرآیند برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها هستیم. همین که دبیر فدراسیون کمیسیون‌ها را برگزار کنند آگهی ثبت نام را منتشر می‌کنیم. شاید زودتر انجام شود.

خلیلی در خصوص اینکه آیا قصد حضور در انتخابات را دارد، گفت: چون کار من در وزارت ارتباطات موضوعی با فدراسیون همگانی داشت با نظر مقامات وزارت آمدم برای شرکت در انتخابات هم فعلا زمان هست و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود.

خلیلی: در حال طی فرآیند برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها هستیم / تیم مینی‌فوتبال 30 اردیبهشت به ترکیه اعزام می‌شود 2
خلیلی: در حال طی فرآیند برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها هستیم / تیم مینی‌فوتبال 30 اردیبهشت به ترکیه اعزام می‌شود 3