پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خمین و دلیجان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خمین و دلیجان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال دقیق محدودیت‌های تردد باعث شد تا دو شهر دلیجان و خمین در استان مرکزی از امروز (چهارشنبه) از وضعیت قرمز کرونایی خارج شوند.

دکتر «سیدمحمد جمالیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برآورد انجام شده همچنین شنبه آتی کل استان مرکزی از وضعیت قرمز خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: رعایت ضوابط بهداشتی و رفت و آمد از سوی مردم و همکاری آنان در دو هفته اخیر بیش از سطح توقع بود و نتیجه آن کاهش تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید همچنان مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را با وجود برودت هوا بیشر رعایت کنند تا مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌ها نباشیم.

دکتر جمالیان افزود: وضعیت بیماری کووید 19 می‌تواند شکننده باشد و در صورت کم توجهی و عادی انگاری دوباره شاهد اوج بیماری و درگیری مردم و کادر درمان برای مداوا خواهیم بود.

وی اظهار داشت: زنجیره انتقال بیماری با کنترل و همکاری مردم کاهش یافته اما باید همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اصرار ورزیده شود.

استان مرکزی بعد از قم دومین استان درگیر با کووید 19 بود و تاکنون 31 هزار و 800 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده و یک هزار و 265 نفر نیز فوت کرده‌اند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید 19 تا 11 آذر 99 در کشور به 975 هزار و 951 نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به 48 هزار و 628 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*