جمعه 15 تیر 1403

خوش شانسی هلند: رومانی از جیمی جامپ گل خورد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خوش شانسی هلند: رومانی از جیمی جامپ گل خورد!

دومین گل دونیل مالن مقابل رومانی در حالی به ثمر رسید که دروازه‌بان حریف تمرکز کافی نداشت و به فکر بیرون انداختن کفش‌های جیمی جامپ از زمین بود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال هلند در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 مقابل رومانی قرار گرفت و با نتیجه 3-0 این تیم را شکست داد تا به دور بعدی راه پیدا کند.

هلند در این بازی برخلاف مسابقات گذشته از ابتدا بازی را خوب دنبال کرد و با برنامه به دنبال گلزنی بود که موفق شد نیمه نخست را با گل دقیقه 20 کودی خاکپو پشت سر بگذارد.

در نیمه دوم رونالد کومان یک تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد که در نتیجه بازی خیلی اثرگذار بود. دونیل مالن در دقیقه 46 به جای استیون برخواین وارد زمین شد و عملکرد خط حمله هلند را دگرگون کرد.

مالن موفق شد در دقیقه 83 دومین گل هلند را به ثمر برساند و اشتیاق زیادی برای هجوم به سمت دروازه حریف نشان داد که در دقیقه 90+3 موفق شد یک گل دیگر بزند.

ژاوی سیمونز موفق شد در نزدیکی محوطه جریمه هلند توپ را از بازیکن حریف گرفته و به دونیل مالن پاس بدهد. مالن که فضای بسیار خوبی برای حرکت داشت به سرعت از زمین خودی به سمت دروازه حریف قدم برداشت.

مالن در مسیر رسیدن به دروازه تنها یک مدافع پیش رو داشت که پس از کنار گذاشتن آن موفق شد با ضربه پای راست محکم دروازه فلورین نیتا را باز کند و دومین گل خود در این بازی را ثبت کند.

نکته جالب این گل در محوطه جریمه حریف رقم خورد که نیتا پیش از اینکه مالن وارد محوطه جریمه شود سعی داشت یک جفت کفش را از دروازه خود دور کند که تاثیر زیادی روی تمرکز او داشت.

این جفت کفش سفید رنگ که در تصاویر تلویزیونی هم به وضوح مشخص بودند متعلق به جیمی جامپی بود که قبل از شروع حمله هلند به محوطه جریمه رومانی رسیده بود.

قبل از اینکه مالن مدافع پیش روی خود را دریبل بزند، دروازه‌بان یک جفت کفش که فاصله کمتری با چارچوب دروازه داشت را با پای خود دور کرد و بعد مهاجم هلند به محوطه جریمه ورود کرد که به همین دلیل دروازه‌بان نتوانست واکنشی روی این صحنه داشته باشد و تنها نظاره‌گر ورود توپ به دروازه بود.

خوش شانسی هلند: رومانی از جیمی جامپ گل خورد! 2
خوش شانسی هلند: رومانی از جیمی جامپ گل خورد! 3