یک‌شنبه 8 مهر 1403

خیران دومین دستگاه تنفس مصنوعی بیمارستان شاهین دژ را تامین کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیران دومین دستگاه تنفس مصنوعی بیمارستان شاهین دژ را تامین کردند

مهاباد - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: دومین دستگاه تنفس مصنوعی "ABG" در بیمارستان شهید راثی این شهرستان با همت خیران خریداری و راه‌اندازی شد.

سیاوش جبارزاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه این دستگاه بالغ بر 550 میلیون ریال برآورد شده است که به همت خیران عرصه سلامت این شهرستان تهیه و تحویل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان داده شد.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده از این دستگاه به پرسنل کادر درمانی بیمارستان شهید راثی آموزش داده شد، ادامه داد: این دستگاه میزان فشار اکسیژن محلول در خون و همچنین PH خون را محاسبه و در تشخیص و پیگیری نحوه درمان بیماران مبتلا به سندرم‌های حاد تنفسی در این برهه زمانی بسیار ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی و خیران این شهرستان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: موقعیت کنونی بهترین فرصت برای کمک به کادر درمان بیمارستانی است تا بتوانند با آمادگی کامل در راستای مقابله با این بیماری اقدام کنند.

جبارزاده بیان کرد: شهروندان و خیران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت 6037997599066835 به نام مجمع خیرین سلامت واریز کنند.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از 92 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان شهید راثی با 86 تخت فعال تنها بیمارستان این شهرستان است.

*س_برچسب‌ها_س*
خیران دومین دستگاه تنفس مصنوعی بیمارستان شاهین دژ را تامین کردند 2