شنبه 9 تیر 1403

دامنه نوسان از شنبه تغییر می‌کند + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دامنه نوسان از شنبه تغییر می‌کند + جزئیات

اقتصادنیوز: مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: از 9 تیرماه دامنه نوسان قیمت سهام در بورس تهران و فرابورس از مثبت و منفی 2 درصد به مثبت و منفی 6 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: در خصوص تصمیم هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر محدودیت دامنه نوسان از اواخر اردیبهشت تا 9 تیر‌ماه باید اشاره کرد که به سبب حادثه‌ای که برای بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان رخ داد سازمان بورس به استناد مفاد قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از حقوق سهامداران و صیانت از منابع آنها تصمیماتی را اتخاذ کرد که یکی از آنها کاهش دامنه نوسان به مثبت و منفی 2 درصد بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: البته که یکسری ابهامات در برخی از صنایع از جمله پالایشگاه‌ها و خودرو وجود داشت که این ابهامات هم در این تصمیم‌گیری بی‌تاثیر نبود ولی اصلی‌ترین موضوع همان بحث شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه بود.

خبر مرتبط بورس چشم انتظار جمعه / سایه انتخابات زودهنگام بر بازار سرمایه

اقتصادنیوز: ایران در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری قرار گرفته است و معامله‌گران نمی‌توانند بدون نگاه به این اتفاق مهم تصمیم‌گیری کنند.

او در نهایت می‌گوید: حالا باتوجه به رصد شرایط و بنابر جلسات برگزار شده قرار شد از تاریخ 9 تیرماه 1403 دامنه نوسان قیمت سهام در بورس تهران و فرابورس (به جز بازار پایه و توافقی) از مثبت و منفی 2 درصد به مثبت و منفی 6 درصد افزایش پیدا کند و دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط از نوع قابل معامله به همان دامنه نوسان قیمت قبل از کاهش دامنه نوسان که 10 درصد بود برگردد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دامنه نوسان از شنبه تغییر می‌کند + جزئیات 2