دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: گفت: متأسفانه همیشه محتکرانی بوده‌اند که از آب گل آلود ماهی می گیرند، حتی زمان جنگ نیز عده‌ای با وجود ایثار مردم، از این کارها می کردند، لذا از مسئولین ذی‌ربط درخواست دارم با سختگیری و قاطعیت با این افراد برخورد جدی داشته باشد.

فراخوان هجدهمین دوره جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس منتشر شد.

هنرمند سینما و تلویزیون در خصوص احتکار ماسک و لوازم بهداشتی توسط برخی از محتکران و شیوع کرونا گفت: امروز نیز هر چند عده‌ای دست به احتکار زدند، اما هستند کسانی نیز که همان طور مثل زمان جنگ، با گذشت بوده و برای مردم کشور خود فداکاری می‌کنند.

هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه بیماری کرونا هم مانند دیگر بیماری‌ها می‌گذرد، گفت: مردم باید به دستورات بهداشتی که از سوی تلویزیون و از زبان کارشناسان اعلام می شود عمل کنند.

متاسفانه شاهد پیشنهاد خانه سینما به تعطیلی و خاموش شدن تولید در سینما و تلویزیون هستیم. این رفتار از خانه سینما را چگونه باید تحلیل کرد. در شرایطی که رسانه های معاند یکصدا در جهت تخریب روحیه اقشار ملت هستند، خانه سینما بیانیه توقف فعالیت گروه های فیلمسازی را منتشر می کند این نوع رفتار را هم صدایی با خارج نشینان معاند نمی توان هم جهت دانست.

در نامه مجید مجیدی آمده: این‌بار با کرونا، در نگاه اول سایه ترس و وحشت و نگرانی است و به ظاهر هرچه جلوتر برویم انگار این نگرانی بیشتر و بیشتر می‌شود! اما این یک روی سکه است. روی دیگر سکه همدلی، ایثار، فداکاری و گذشت آن هم در حد اعلای خودش، یعنی از جان خود گذشتن برای نجات یک هموطن و در خط مقدم این جبهه، جامعه پزشکی و پرستاران و کادر درمانی و همه گروه هایی که به نوعی با این عزیزان پیوند...

با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضبط برنامه «دورهمی» که با حضور مردم انجام می‌گرفت، متوقف شد.

بیست و سه صنف سینما با امضای نامه‌ای مشترک از هیات مدیره خانه سینما خواستند تا پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شوند. در این مامه آمده:

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری از ابتلا هموندان و کارکنان خانه تئاتر نسبت به محدود سازی فعالیت های خود اقدام کرد.

امیرحسین جوانشیر گفت: مشخص بود که غربی ها شهاب حسینی را به تعبیری در مقابل سیاست های جریان فکری خودشان می بینند و پر واضح بود که به دنبال خنثی کردن وی از هر راهی باشند.

علی ضیا مجری تلویزیونی با انتشار پستی با قرنطینه های خانگی شوخی کرد.

یکی از فعالان رسانه‌ای شهر قم با انتشار تصویری نوشت: انگار هویت ایرانی با بسیجی بودن مردمش شناخته می شود، نسلی رفت، نسلی ماند، نسلی که رفت از خود به یادگار ارزشها، اعتقادات، مردانگی ها و هویت خویش را باقی گذاشت آنقدر درخشان که هنوز که هنوز است.

حمله تند مهران مدیری در دورهمی امشب، به محتکرین بی انصاف و رسانه های معاندی که این روزها در گرفتاری های مردم کشور، به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.

بزرگترین شاهنامه جهان پس از شش سال کتابت و نگارگری با حضور سفیر ایران، روسای دانشگاه‌های هند و اساتید هندی زبان فارسی در دهلی نو رونمایی شد.

تهمینه میلانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، رزمندگان دفاع مقدس و پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند را به هم تشابه کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی نامه‌ای به معاون میراث‌فرهنگی و معاون گردشگری کشور، دستور داد از پذیرش بازدیدهای گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی خودداری شود.