پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

سال گذشته صداوسیما بیش از 400 برنامه و میان‌برنامه کوتاه و بلند را با موضوع "رونق تولید" روی آنتن برد و حالا در دوران "جهش تولید" این میزان حداقل دو برابر خواهد شد.

سخنگوی انجمن سینماداران ایران درباره افزایش 9 درصدی ارزش افزوده بر قیمت بلیت سینماها توضیحاتی را ارائه داد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز باید اندیشمندان، علما، اساتید و حقوق دانان در همه کشورهای دنیا در برابر تمامیت خواهی، بی تعهدی، عهدشکنی و بی پیمانی کشورهای اروپایی و امضاء کنندگان تعهد برجامی بایستند.

در متن حکم انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری آمده است: بالندگی اجتماع روزافزون همم هنرمندان متعهد برای تقویت اراده مردم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای برداشتن دومین قدم است.

پیروز ارجمند مدرس و آهنگساز شناخته شده موسیقی با اشاره به انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری اظهار امیدواری کرد این مرکز همچون گذشته نقطه اتکا موسیقی ملی و نواحی ایران باقی بماند.

با انتشار گزارش رسمی سازمان سینمایی درباره وضعیت بلیت‌فروشی در چهار درگاه معرفی شده تحت سامانه «سمفا»، ابهامات درباره میزان واقعی استقبال مخاطبان از بازگشایی سینماها را جدی‌تر شد.

علی زادمهر منتقد سینما و رسانه گفت: از ویژگی‌های سریال «زیرخاکی» می‌توان به فضای طنز آن اشاره کرد، خشونت‌های داخل زندان به گونه‌ای تصویر شده که علاوه بر این که از صحنه‌های آزار دهنده اجتناب کرده، از سوی دیگر مخاطب را با رفتارهای که با زندانیان انجام می‌شده آشنا می‌کند.

سریال "آقازاده" از عید سعید فطر به شبکه نمایش‌خانگی می‌آید.

برنامه «عصر جدید» که اوایل اسفند ماه به دلیل حلوگیری از شیوع کرونا متوقف شده بود قرار است با حفظ پروتکل وزارت بهداشت از امروز مجددا وارد مرحله تولید شود.

برنامه «هشتگ» با اجرای حسین رفیعی به زودی روی آنتن شبکه دوم سیما می‌رود.

مجموعه تلویزیونی «بچه‌های نسبتا بد» از امشب، شنبه 13 اردیبهشت، برای آی‌فیلمی‌ها در سراسر کشور نمایش داده می‌شود.

آلبوم «شهر مناجات» با مناجات‌خوانی 10 خواننده موسیقی سنتی تولید و روانه بازار شد.

نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی به بهانه سالمرگ «استاد محمدرضا لطفی» گفت: استاد لطفی تقریبا با بیشتر خوانندگان صاحب‌نام کار کرده بود و بسیاری از ساخته های ایشان به ویژه سرودهای اوایل انقلاب در ایجاد شور انقلابی آن روزها بسیار موثر بود.

رییس سازمان سینمایی می‌گوید در جلسات متعدد بررسی آسیب‌های کرونا مقرر شده است تا از قشرهای آسیب پذیر سینما و فعالیت‌های سینمایی که بر اثر کرونا آسیب دیده‌ا‌ند، حمایت شود.

نمایش «خانم آنلاین» به کارگردانی آریان رضایی با بازی نسیم ادبی، به صورت آنلاین در سایت تیوال اجرا خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «لباس شخصی» معتقد است پس از بازگشایی سینماها به دلیل غیرعادی بودن شرایط و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، استقبال از فیلم‌های اکران شده کم خواهد بود.