پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دانشگاه باید بسترساز اشتغال دانش‌بنیان باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشگاه باید بسترساز اشتغال دانش‌بنیان باشد

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید بسترساز اشتغال دانش بنیان باشد، گفت: دانشگاه باید جامعه را درک و مطابق با زیست بوم آن حرکت کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمد مهدی طهرانچی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عصر امید در مصلی تهران افزود: رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند هزاران واحد دانشگاهی و میلیون ها تحصیلکرده ثمره گام اول انقلاب اسلامی است و دانشگاه آزاد اسلامی بدون شک در این زمینه بسیار موثر بوده است.

وی اظهار داشت: گام دوم در 40 سالگی و بالندگی هر انسان یا سازمان یا انقلاب، گام زینت و تفاخر نیست بلکه گام تغییر مسیر است، گامی است که ارتباط دانشگاه را با اجتماع بسیار گسترده تر کند. نگاه دانشگاه به نگاه مردم است و آنچه مردم می‌خواهند را دنبال می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروز دیگر مطالبه مردم ایران از ما مدرک تحصیلی نیست، ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در کنکور نشان می‌دهد که مردم از ما تضمین آینده فرزندانشان را می‌خواهند و این آینده نگری دانشگاه صرفاً برای توسعه فرهنگی نیست. دانشگاه باید بسترساز اشتغال دانش بنیان باشد.

طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه باید جامعه را درک و مطابق با زیست بوم آن حرکت کند و این اتفاقی است که در دانشگاه آزاد در حال رخ دادن است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه رویداد ملی عصر امید عصر امروز با شعار «1000 ایده و استارت آپ، 1000 شرکت فناور و خلاق و 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت» با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان کشوری و دانشگاهی در شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت.

این رویداد فرصتی برای شناسایی ایده ها و استعدادهای برتر گروه ها، شرکت‌ها، ظرفیت‌های آزمایشگاهی حوزه‌های مختلف فناوری و شبکه متخصصان امور تحقیق و توسعه (R&D) است، همچنین فرصتی برای سرمایه گذاری و مشارکت در رشد و توسعه ظرفیت‌ها و محصولات دانش‌بنیان معرفی شده در این رویداد محسوب می‌شود.

برچسب‌ها