شنبه 14 مهر 1403

دانشگاه تهران در رتبه یک خوشه‌های برتر علم و فناوری ایران قرار گرفت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دانشگاه تهران در رتبه یک خوشه‌های برتر علم و فناوری ایران قرار گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز مالکیت فکری، دانشگاه تهران با 12 درصد، دانشگاه آزاد اسلامی با 9 درصد و دانشگاه امیرکبیر با 8 درصد بیشترین سهم را در انتشار مقالات در شهر تهران داشته‌اند. بر اساس ارزیابی وایپو، در سال‌های 2017 تا 2022، 63 هزار و 113 مقاله در تهران منتشر شده که 25 درصد آن مربوط به حوزه فنی و مهندسی است. بر اساس گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری، برترین...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز مالکیت فکری، دانشگاه تهران با 12 درصد، دانشگاه آزاد اسلامی با 9 درصد و دانشگاه امیرکبیر با 8 درصد بیشترین سهم را در انتشار مقالات در شهر تهران داشته‌اند. بر اساس ارزیابی وایپو، در سال‌های 2017 تا 2022، 63 هزار و 113 مقاله در تهران منتشر شده که 25 درصد آن مربوط به حوزه فنی و مهندسی است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری، برترین خوشه‌های علم و فناوری دنیا در جنوب شرق آسیا در کشور‌های ژاپن، چین و کره جنوبی قرار دارند. مناطق یوکوهاما در ژاپن، گوآنژو در چین و سئول در کره جنوبی به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. اولین شهر غیرآسیایی، منطقه سانفرانسیسکو در آمریکا است که رتبه ششم را به دست آورده است.

دانشگاه تهران در رتبه یک خوشه‌های برتر علم و فناوری ایران قرار گرفت 2
دانشگاه تهران در رتبه یک خوشه‌های برتر علم و فناوری ایران قرار گرفت 3