چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کنکور یک واژه فرانسوی است. در لغت به معنی مسابقه، فتح کردن، پیروزی و به صورت کلی‌تر آزمونی برای سنجش دانسته‌ها است، کنکور در واقع امتحان و آزمونی است که از داوطلبان ورود به دانشگاه یا برخی از مؤسسات خصوصی آموزشی، گرفته می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه تهران بر اساس ویرایش 2024 رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، دارای جایگاه اول ملی در همه حوزه‌های موضوعی «مهندسی و فناوری»، «کشاورزی و جنگلداری» و «شیمی» و «ریاضیات» است و عنوان تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در حوزه‌های موضوعی «مدیریت و کسب‌وکار»، «آمار و تحقیق در عملیات» و «علوم محیط زیست» را از آن خود کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بهره‌گیری از روش‌های علم باستان‌شناسی در پرونده‌های جنایی که رویکردی نوین در علم باستان‌شناسی است، برای نخستین بار در کشور از سوی پژوهشگران گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

امام خمینی در تاریخ 23 فروردین 1358، 10 روز قبل از صدور فرمان تاسیس سپاه پاسداران در جمع اعضای سپاه پاسداران شرق تهران، گفتند: شما پاسداران انقلاب اسلامی به اسلام حق پیدا کردید. شما مثل سربازان صدر اسلام که با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کردند، به اسلام خدمت کردید و می‌کنید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید کلیم اصغر، عضو هیات علمی گروه فارسی جامعه ملیه اسلامی مولانا محمدعلی جوهر در دهلی است و تاکنون کتاب‌ها و پژوهش‌های متعددی را در حوزه زبان فارسی در هند تالیف و ترجمه کرده است. کلیم اصغر دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران گذرانده و به همین دلیل تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را دارد. با او درباره سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز هنر معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت کاربردی برای گروه‌های مختلف هنری را به‌صورت عملی و کارگاهی در ترم تابستان 1403 برای هنرجویان علاقه‌مند برگزار می‌کند. اساتید مجرب و شاغل در این حوزه، این دوره‌های آموزشی را تدریس و هنرجویان را برای ورود به بازر کار آماده می‌کنند. طراحی لباس، طراحی و نقاشی، عکاسی، دکوراسیون...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید کلیم اصغر عضو هیات علمی گروه فارسی جامعه ملیه اسلامی مولانا محمدعلی جوهر در دهلی است و تاکنون کتاب‌ها و پژوهش‌های متعددی را در حوزه زبان فارسی در هند تالیف و ترجمه کرده است. کلیم اصغر دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران گذرانده و به همین دلیل تجربه حضور در نمایشگاه...

خبرگزاری دانشجو

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای ضمن طرح شش محور اساسی، سوالاتی را پیرامون موارد مهم مورد توجه در سطح جامعه از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر مطرح کرد و مهلت پاسخگویی به سوالات را به مدت یک هفته تا 8 اردیبهشت‌ماه در نظر گرفت. بسم الله الرحمن الرحیم نامزد‌های محترم دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، بر اساس ویرایش 2024 رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، در حوزه کلان مهندسی و فناوری دانشگاه تهران رتبه اول کشور و 346 دنیا را اخذ نموده است. در حوزه کلان پزشکی و علوم زیستی دانشگاه تهران پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه سوم ایران و 500-401 دنیا قرار گرفته و در حوزه علوم طبیعی نیز دانشگاه تهران در رتبه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

زلزله‌ای به بزرگی 4.2 در مقیاس ریشتر شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی را تکان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زلزله شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی را لرزاند و این زمین لرزه در تبریز تعدادی دیگر از شهرستان های آذربایجان‌شرقی احساس شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

زلزله خوی را تکان داد. زمین لرزه شهر خوی را دقایقی قبل لرزاند. زمین لرزه ای با قدرت 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین شهر خوی واقع در آذربایجان غربی را لرزاند.

خبرگزاری تسنیم

گرچه این روزها درباره مرحوم پرویز داوودی، نکات بسیاری گفته شده؛ اما به نظر می‌رسد حق او به‌عنوان دانشمندی با اشراف به مبانی علمی، و مسئولی کاردان و سلیم‌النفس ادا نشده است.

وب‌گاه عصر ایران

حضور انبوه سگ‌های پرسه‌زن یا ولگرد تنها تهدیدی برای شهروندان نیست. کارشناسان حیات‌وحش نیز بار‌ها درباره حضور گله‌های سگ در زیستگاه‌های حیات‌وحش هشدار داده‌اند. آخانی دراین خصوص می‌گوید: به دلیل غذارسانی؛ جمعیت این حیوانات زیاد شده که این هم محیط زیست و حیات وحش را تهدید می‌کند و هم باعث انتقال و انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌شود.