یک‌شنبه 15 مهر 1403

دانش‌آموزان زنجانی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز افتخار آفریدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش‌آموزان زنجانی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز افتخار آفریدند

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان این استان با شرکت در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در فضای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا افتخار آفریدند.

جعفر گنج خانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد که در این بخش در مجموع یک‌هزار و 150 نفر شرکت کننده حضور داشتند.

وی اضافه کرد: بر این اساس آزمون 320 نفر از شرکت کنندگان به صورت آنلاین و تماس تصویری و 830 نفر هم به صورت دریافت اثر بود.

این مسوول ادامه داد: از این تعداد 74 دانش آموز و 10 نفر از فرهنگیان به مرحله کشوری مسابقات در رشته های آوایی و پژوهشی راه یافتند که در مرحله کشوری، 24 دانش آموز و چهار فرهنگی وارد مرحله نهایی (فینال) شدند.

گنج خانلو افزود: در پایان این مسابقات که به میزبانی شهرستان های استان تهران و استان خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار شد، 6 نفر از دانش آموزان و یک نفر از فرهنگیان استان رتبه های اول تا پنجم مسابقات کشوری را کسب کردند.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز در هشتمین دوره این جشنواره به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند همکاران شاغل در مدارس اعم از مدیران، معاونان، معاونان پرورشی، مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی و با هدف ترغیب به حضور فرهنگیان استان در عرصه های پژوهشی، تربیتی برگزار شد، چهار اثر از این استان به مرحله کشوری هشتمین جشنواره 2 سالانه تجارب برتر تربیتی راه یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی حاکم بر کشورمان ایجاب می‌کند که آموزش های مختلف و متنوع دستگاه‌های اجرایی متولی امر به ویژه نظام تعلیم و تربیت در بسترمجازی انجام گیرد که بررسی نواقص و رفع اشکالات آن می تواند شکل مطلوب‌تری به این آموزش ها بدهد.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*