یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی بسکتبال: حجاب بانوان ایرانی برای ما قابل احترام است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دبیرکل فدراسیون بین‌المللی بسکتبال: حجاب بانوان ایرانی برای ما قابل احترام است

دبیرکل فدراسیون بسکتبال گفت که دبیرکل فدراسیون بین‌المللی اعلام کرده که حجاب بانوان ایرانی برای آنها قابل احترام است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن معزی‌فر دبیرکل فدراسیون بسکتبال به سایت فدراسیون بسکتبال گفت: دبیر کل فیبا از بسکتبال ایران به خوبی و با انرژی مثبت صحبت کرد و با اشاره به حضور جواد داوری به عنوان یک ملی پوش سابق در راس فدراسیون، ابراز امیدواری کرد که اندیشه‌های او به خوبی در روند پیشرفت بسکتبال ایران تأثیرگذار باشد.

حدادی: در گروه خیلی سختی قرار گرفته‌ایم / امیدوارم به جام جهانی برسم

دبیرکل فدراسیون بسکتبال ادامه داد: آندره اس زاگلیس، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی بسکتبال در این دیدار به گفت‌وگوهای متعدد با رئیس فدراسیون بسکتبال ایران اشاره کرد و گفت در این مدت تماس‌های زیاد تلفنی و یک دیدار حضوری با جواد داوری داشته که بیانگر پیگیری‌ها و انگیزه رئیس فدراسیون ایران برای رشد و پیشرفت های بسکتبال ایران است. حتی به این مهم اشاره کرد که رئیس فدراسیون ایران از کلیه ظرفیت‌ها و منابع این رشته برای مسیر پیشرفت بسکتبال بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه دبیر کل فدراسیون جهانی بسکتبال احترام خوبی برای بسکتبال ایران قائل است، عنوان کرد: آندره اس زاگلیس معتقد است حضور بسکتبال ایران در عرصه جهانی یک فرصت است که باید از آن نهایت بهره را ببریم و حتی مطرح کرد که ایران برای ما مهم است و توانایی درخشش و رقابت های خوب با حریفان بزرگ را دارد. او معتقد بود ایران تیمی است که در آسیا ظرفیت پیروزی مقابل حریفان بزرگ خارج از قاره را دارد.

معزی‌فر گفت: دبیرکل فیبا از جراحی موفقیت آمیز حامد حدادی ابراز خرسندی و برای حضور مجدد این بازیکن صاحب‌نام در جام جهانی پیش‌رو ابراز خوشبینی کرد.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال یادآور شد: دبیرکل فیبا از اینکه فدراسیون بسکتبال برای بانوان برنامه دارد و اقدام به استخدام مربی خارجی کرده هم رضایت داشت و تأکید کرد که انتظار دارم بسکتبال بانوان هم با حمایت قابل توجهی همراه شود تا شاهد پیشرفت و موفقیت آنان نیز باشیم.

معز‌ی‌فر گفت: آندره اس زاگلیس در خصوص اهمیت بسکتبال بانوان ایران موارد مختلفی را بیان کرد و از اینکه در رده های سنی پایه اردوها و برنامه‌های استعدادیابی خوبی صورت گرفته، اظهار رضایت داشت. او تأکید کرد که برنامه‌های مختلف را رصد می‌کنیم و حجاب بانوان بسکتبالیست ایران هم برای فیبا قابل احترام است و از پیشرفت بسکتبال بانوان ایران و برنامه‌های توسعه‌ای حمایت می‌کنیم.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: با دبیرکل فیبا پیرامون مشکلات مالی هم صحبت و قول مساعد دریافت کردم.

در پایان این نشست، دبیرکل فیبا، هدیه‌ای به رسم یادبود به دبیرکل فدراسیون بسکتبال ایران اهدا کرد.