سه‌شنبه 3 مهر 1403

دخالت‌های دولتی و حاکمیتی در اقتصاد به حداقل برسد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دخالت‌های دولتی و حاکمیتی در اقتصاد به حداقل برسد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، امروز، 25 فروردین در خطبه اول نماز جمعه که همزمان با روز جهانی قدس در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی (ع) به دو فرزند خود یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) رعایت تقوا را توصیه کردند و فرمودند به مال دنیال حریص نباشید و از مظلوم...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، امروز، 25 فروردین در خطبه اول نماز جمعه که همزمان با روز جهانی قدس در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی (ع) به دو فرزند خود یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) رعایت تقوا را توصیه کردند و فرمودند به مال دنیال حریص نباشید و از مظلوم حمایت کنید و نسبت به ظالم موضع‌گیری داشته باشید.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) در بخش دیگری از تأکیداتشان فرمودند در همه کارهایتان نظم داشته باشید و روابط داخلی خودتان را اصلاح کنید.

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دهه آخر ماه رمضان

خطیب جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن دهه پایانی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به دهه پایانی خود رسیده و شب‌های قدر را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم بهترین مقدرات فردی، خانوادگی و امتی برای همه اتفاق بیفتد. ایام قدر دارای ظرفیت‌هایی است و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد و آثاری را در پی دارد. همچنین فضیلت دهه آخر ماه مبارک رمضان مدنظر همه ما باشد و اهل بیت (ع) نسبت به فضیلت‌های دهه آخر ماه مبارک رمضان توصیه‌هایی را مطرح کردند. پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند دهه آخر ماه مبارک رمضان را در مساجد حضور پرشور داشته باشیم.

حاج‌علی‌اکبری گفت: بهتر است در دهه آخر ماه مبارک رمضان صحیفه سجادیه را بخوانیم. یکی از قله‌های مرتفع این ماه عزیز، عید سعید فطر است و از آن به عنوان روز جایزه نام می‌برند و زکات فطره از یک سو و نماز عید فطر از سوی دیگر باعث می‌شود ماه مبارک رمضان دلنشین‌تر باشد.

وی بیان کرد: امام علی (ع) در بخش دیگری از وصیتشان به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می‌فرمایند شمار را وصیت می‌کنم که ارتباطتان را با یکدیگر تقویت کنید و رابطه شما باید رابطه محکم براساس ارتباط خدایی و اخوت ایمانی باشد و به هم رسیدگی کنید و عاشقانه به هم خدمت کنید و از هر نوع جدایی و گسست بپرهیزید.

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال عنوان کرد: در رابطه با شعار سال باید گفت سپردن کار به مردم راه نجات اقتصاد کشور است و مسئولان دولتی و حاکمیتی باید دخالت خود را به حداقل برسانند.

این خبر در حال تکمیل است...