جمعه 7 اردیبهشت 1403

درآمدزایی 2 هزار میلیاردی شبکه‌ای از خدمات جدید آزمایشگاهی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
درآمدزایی 2 هزار میلیاردی شبکه‌ای از خدمات جدید آزمایشگاهی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از کسب درآمد بیش از 2 هزار میلیارد ریالی توسط اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام‌روابط عمومی این معاونت، مهم‌ترین هدف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده بهینه از همه ظرفیت خدمات‌دهی آزمایشگاه‌ها است. به همین دلیل عملکرد این اعضا به صورت سالیانه پایش و ارزیابی می‌شود.

این ارزیابی‌ها بر اساس سه شاخص «میزان کارکرد»، «مشتری‌مداری» و «همکاری شبکه‌ای» انجام می‌شود. اما عضویت این مراکز در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مزایایی برای خود آنها هم دارد که یکی از آنها افزایش درآمد است.

این اعضا توانسته‌اند در این همکاری مشترک با شبکه و دیگر مجموعه‌های عضو، بیش از 2 هزار میلیارد ریال درآمد به دست آورند مبلغی قابل توجه برای اعضای این شبکه 2 میلیون و 600 هزار خدمات آزمایشگاهی هم توسط آنها به جامعه ارائه شده است.

در حال حاضر 763 مجموعه در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عضو هستند و 17 هزار و 315 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی هم به اشتراک گذاشته شده است.

شایان ذکر است، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است. باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز برای تسهیل در دریافت خدمات ایجاد شده است و تخفیف‌های متنوعی را به اعضای هیئت علمی، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کشور ارائه می‌دهد.

انتهای پیام