یک‌شنبه 15 مهر 1403

درب مدارس فوتبال زنجان در سایه سنگین کرونا بسته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
درب مدارس فوتبال زنجان در سایه سنگین کرونا بسته است

زنجان - ایرنا - مسوؤل واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت هنرآموزان، مدارس فوتبال این استان به حالت تعطیل درآمده‌اند.

بهمن عمولر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با آغاز فصل تابستان، بازار مدارس فوتبال این استان با جلب و جذب هنرآموزان زیر 12 سال علاقه مند، رونق می گرفت اما امسال خانواده ها به علت شیوع ویروس کرونا، اجازه حضور به فرزندان خود در این مدارس که از سوی برخی باشگاه های فوتبال شکل گرفته بود را ندادند.

وی اظهار داشت: هرچند بچه‌ها در کوچه پس کوچه‌ها و برخی پارک‌های شهرهای استان زنجان بدون هیچ نگرانی و دغدغه از احتمال ابتلاء به این بیماری منحوس مشغول بازی فوتبال بودند که اگر مدارس اجازه فعالیت می یافتند به حتم آموزش و بازی آنان زیر نظر مربیان و در سایه رعایت دقیق دستورالعمل ها، پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی انجام می گرفت.

عمولر با بیان اینکه ویروس کرونا به ورزش فوتبال این استان نیز آسیب و لطمات زیادی وارد کرده است، افزود: این بیماری نه فقط مدارس فوتبال را به تعطیلی کشاند بلکه فعالیت هیات فوتبال استان، شهرستان‌ها و باشگاه های این رشته ورزشی پرطرفدار را نیز تحت تاثیر قرار دارد.

مسوؤل واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه درآمد برخی باشگاه های فوتبال زنجان از محل تشکیل مدارس این رشته ورزشی تامین می شد، گفت: این بیماری باعث شد تا انجام تمرین‌ها، برگزاری مسابقات و تشکیل کلاس های مربیگری نیز میسر نشود.

عمولر افزود: پارسال قریب 40 مدرسه فوتبال در سطح استان زنجان فعال بودند که بطور میانگین در هر کدام از این مدارس 70 هنر آموز علاقه‌مند، مشغول آموزش و تمرین زیرنظر مربیان مجرب و توانمند بودند که از این تعداد 16 مدرسه فوتبال فقط در شهر زنجان تشکیل شده بود.

*س_برچسب‌ها_س*