سه‌شنبه 29 خرداد 1403

درخواست اسرای اسرائیلی پس از بازگشت از غره چه بود؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
درخواست اسرای اسرائیلی پس از بازگشت از غره چه بود؟

اقتصادنیوز: یک روزنامه عبری فاش کرد 10 هزار سرباز پس از بازگشت از غزه درخواست ارائه خدمات بهداشت روانی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به نقل از سازمان اسرائیلی «نفغاسیم» وضعیت سلامت روانی «نگران کننده» سربازان رژیم اشغالگر پس از بازگشتشان از نوار غزه را مورد بررسی قرار داد. هزاران سرباز ارتش اشغالگر بعد از بازگشت از غزه با «اختلال استرس پس از جنگ» روبه‌رو هستند.

این روزنامه عبری فاش کرد بیش از 10 هزار سرباز ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه تجارب آسیب‌زا و دردناکشان در طول جنگ غزه خواستار ارائه خدمات بهداشت روانی شدند.

در این زمینه، دیوید سولمون، رئیس سازمان مذکور گفت که نیاز فزاینده‌ای به حمایت از سربازان ذخیره و خانواده‌های آنها برای انتقال از روال رزمی به زندگی عادی وجود دارد.

خبر مرتبط رایزنی مهم وزرای خارجه عمان و آمریکا / آخرین جزئیات از تحولات غزه

اقتصادنیوز: وزرای خارجه آمریکا و عمان در گفت وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات غزه با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

طبق نوشته این روزنامه عبری، فشارهای روحی و جسمی منجر به خودکشی‌های متعدد در میان افسران و سربازان صهیونیست شده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی از یک بحران عمیق بهداشت روانی رنج می‌برد که بدترین بحران از نوع خود از زمان جنگ 1973 است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته، زمانی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد، به عملیات نظامی خود علیه نوار غزه ادامه داده است.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر سال2023 تاکنون 646 نظامی این رژیم در جبهه‌های مختلف کشته شده‌اند.

خبر مرتبط جمع آوری مجدد اسکله امدادی ساخت آمریکا در غزه

اقتصادنیوز: دو مقام آمریکایی که خواستند نام آنها فاش نشود، اعلام کردند: اسکله امدادی ساخت آمریکا برای دومین بار به دلیل وضعیت بد جوی و مواج بودن دریا از سواحل غزه جدا خواهد شد.

براساس اعلام این رسانه‌ها، در همین مدت سه هزار و 763 نظامی دیگر صهیونیست از ابتدای جنگ زخمی شده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی درخطوط تماس با کمبود نیرو روبه‌رو شده است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
درخواست اسرای اسرائیلی پس از بازگشت از غره چه بود؟ 2
درخواست اسرای اسرائیلی پس از بازگشت از غره چه بود؟ 3