شنبه 21 مهر 1403

درخواست بازگشایی سینماها دردستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
درخواست بازگشایی سینماها دردستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر از قرار گرفتن درخواست بازگشایی سینماها، سالن‌های اجرای هنری در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

سید عباس صالحی عصر شنبه در این توئیت نوشت: درخواست بازگشایی سینماها، سالن‌های تئاتر، موسیقی و آموزشگاه‌های هنری همراه با تدوین و ارایه دستورالعمل‌هایی بهداشتی انجام شده و در دستورکار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک ضمن توجه به سلامت اجتماعی، فرصت مجدد برای کسب و کارهای یادشده فراهم گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید دارد که البته موضوع فوق، مربوط به غیر شهرهای سفید است. اما در شهرهای سفید، در حال حاضر هم تمامی اماکن یاد شده با رعایت دستورالعمل‌ها مجاز به فعالیت هستند.

 تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باتوجه به ادامه شرایط انتقال بیماری کرونا، بنا به تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور را در چندین نوبت تا هم اکنون تعطیل کرد.

همچنین به علت استمرار شرایط انتقال بیماری در کشور، با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکید صنوف مرتبط، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور همچنان ادامه دارد. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سه نوبت با اطلاعیه‌هایی تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی را اطلاع‌رسانی کرده بود.

آنچه امروز حائز اهمیت است اینکه این تعطیلی ها خسارت فراوان مالی را به اهالی فرهنگ، هنر، هنرمندان و همچنین سالن های مختلف نمایش از جمله سینما، تئاتر و موسیقی وارد کرده است.

مدتی است اهالی فرهنگ، هنر و هنرمندان به عناوین مختلف بصورت مکتوب و شفاهی درخواست بازگشایی سالن های سینمایی و نمایش را دارند تا بتوانند از این طریق امرار معاش کرده و کمک حال چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر کشور باشند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*