دوشنبه 18 تیر 1403

درخواست های زودهنگام از رئیس جمهور آینده از تریبون های نماز جمعه / فرق می کند به چه کسی رأی دهیم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
درخواست های زودهنگام از رئیس جمهور آینده از تریبون های نماز جمعه / فرق می کند به چه کسی رأی دهیم

امام جمعه اهواز گفت: امروز برخی طلبکارند چرا که فقر برای آنها این شرایط را رقم زده است؛ در زمانی سالها یارانه 45 هزار تومان بود ولی در دوره آیت الله رئیسی 12 برابر افزایش پیدا کرد به همین جهت فرق می‌کند که به چه کسی رأی دهیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماز جمعه این هفته در سراسر کشور همزمان با برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و ائمه جمعه بخش زیادی از خطبه های خود را به انتخابات و مشارکت در آن اختصاص داده اند.

امام جمعه اهواز: انتخاب اصلح برای مردم سرنوشت‌ساز است

سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، اظهار کرد: هزاران سال قبل مردم در شرایطی قرار داشتند که در انتخاب، هنوز به رشد و تعالی نرسیده بودند اما پس از گذشت این همه سال مردم به مرحله ای از رشد و تعالی رسیده‌اند که دیگر از بین بد و بدتر و خوب به سراغ گزینه خوب و اصلاح می‌روند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند سابقه 2 جریان انتخابات کنونی را بررسی و مطابق سوابق و عملکردها، گزینه انتخاب اصلح را انتخاب کنند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: تمامی زندگی ما به یک انتخاب بستگی دارد؛ رفع خیلی از مسائل و مشکلات اجرایی کشور نیازمند مجری توانمند است که مردم در انتخابات این مجری تاثیرگذار هستند.

موسوی فرد بیان کرد: در سه سال عمر با برکت آیت‌الله رییسی، متوجه شدیم که واقعا رییس جمهور با رییس جمهور متفاوت است.

وی افزود: برخی در اتاق می‌مانند و از آنجا کشور را مدیریت می‌کنند اما برخی دیگر مانند آیت الله رییسی شب و روز نداشت و در بین مردم می رفت و در نهایت برای خدمت به مردم جان خود را تقدیم کرد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: برخی سراسر فساد هستند اما برخی دیگر مقابل فساد ایستادگی می‌کنند؛ یکی در زمانش هزاران کارخانه تعطیل و هزاران نفر بیکار شدند ولی یکی می آید که ده‌ها هزار شغل ایجاد می‌کند.

وی افزود: امروز برخی طلبکارند چرا که فقر برای آنها این شرایط را رقم زده است؛ در زمانی سالها یارانه 45 هزار تومان بود ولی در دوره آیت الله رئیسی 12 برابر افزایش پیدا کرد به همین جهت فرق می‌کند که به چه کسی رأی دهیم.

امام جمعه اصفهان: نباید «حزب بازی» بر کاندیداها حاکم باشد

آنگونه که ایرنا روایت کرده، امام جمعه موقت اصفهان گفت: با توجه به تاکیدات مکرر بر ضرورت رعایت تقوا، نباید «حزب بازی» و هوای نفس بر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حاکم باشد.

سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ اصفهان افزود: نامزدهای ریاست جمهوری باید به رأی مردم احترام بگذارند و به مشکلات جامعه اهمیت بدهند و در مجموع خدمتگذار و نوکر مردم باشند.

وی تاکید کرد: باید در امور کشور به جای اتکا به بیگانگان، به خود تکیه کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان با دعوت از همه مردم برای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی برای انتخاب نامزد اصلح گفت: باید با دقت و بر اساس تشخیص، نامزد اصلح را انتخاب کنیم زیرا رای دادن ما از روی هوای نفس، گناه است.

وی تصریح کرد: هر رأی ما چشم دشمنان اسلام را کور می‌کند پس حضور همگان در پای صندوق‌های اخذ رای بسیار مهم است.

میردامادی افزود: هرچند دعا ابزار انسان است ولی تمام کارها با دعا حل نمی‌شود زیرا خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگراینکه خودشان تغییردهنده سرنوشتشان باشند.

امام جمعه قم: دولت چهاردهم برای رفع و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه تلاش کند

همچنین، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم افزود: امروز به یاری خدا با رای مردم، رئیس جمهور منتخب مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: با تنفیذ رای مردم از سوی رهبر معظم انقلاب، آن کس که آرای بیشتری کسب نموده باشد، به طور رسمی رئیس جمهور کشور می‌شود.

سعیدی یادآور شد: رئیس جمهور منتخب، پس از تعیین کابینه و گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، باید با رعایت اولویت‌ها و با زمان‌بندی مشخص، در طول خدمت خود به وعده‌هایش عمل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نامزدهای انتخابات باید برای خدمت به مردم، با خدای خودشان عهد کنند، چون اگر موفق به در اختیار گرفتن مسئولیتی شدند، آن کسی که ذره‌ای با انقلاب، امام راحل و نظام‌اسلامی زوایه دارد، به درد نمی‌خورد.

وی گفت: کسی که به آمریکا دل‌بستگی داشته باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا، نمی‌توان در کشور قدم از قدم برداشت، همکار خوبی نخواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) تاکید کرد: منتخب مردم باید کسی را برای کابینه‌اش انتخاب کند که اهل دین باشد.

سعیدی مذاکره را راهکاری برای رفع تحریم توصیف کرد و گفت: راهکار دیگر که مهم‌تر از مذاکره است، خنثی‌سازی تحریم است.

وی با بیان این که مذاکره باید با عزت و حکمت و به نفع نظام باشد گفت: خنثی‌سازی نیز باید با تدبیر و رعایت اولویت‌ها صورت گیرد.

سعیدی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خداوند متعال ریختن آبروی مومن را به شدت نهی کرده است تصریح کرد: حفظ آبروی مومن یک واجب الهی است، ولی در تبلیغات انتخاباتی مورد آسیب قرار گرفت.

وی بیان کرد: اگر تفاوت بین این دو اسلام را بدانیم، امروز نمی‌توانیم در امر سرنوشت‌ساز انتخابات بی‌تفاوت باشیم.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1928791