پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

روسیه؛ زندان برای پدری که دخترش نقاشی ضدجنگ کشید

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
روسیه؛ زندان برای پدری که دخترش نقاشی ضدجنگ کشید

وکیل الکسی گفت مدرسه با دیدن این نقاشی با پلیس تماس گرفتند و از دختر 13 ساله بازجویی شد.

بلاروس یک شهروند فراری روس را بازداشت کرد. این شهروند با نقاشی کودکش علیه جنگ روسیه مشهور شد. به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه تایمز انگلیس، این شهروند روس و مخالف جنگ، در خانه اش در جنوب مسکو، در حبس خانگی بود اما موفق به فرار شد ولی در بلاروس بازداشت شد. وی به اتهام "بی اعتبار کرد و خدشه دار کردن وجهه ارتش روسیه" به 2 سال زندان محکوم شده بود. او به دلیل متن های منتشر شده در شبکه های اجتماعی در انتقاد از جنگ علیه اوکراین، محکوم شد گرچه الکسی ارتباط با این نوشته ها را رد می کند. دادگاه تنها در یک روز برگزار شد.

وکلا و حامیان الکسی می گویند دردسر او از زمانی آغاز شد که دختر 13 ساله اش نقاشی در انتقاد از جنگ روسیه علیه اوکراین در مدرسه کشید. در این نقاشی موشک های روسیه به سمت خاک و مردم اوکراین هستند. روی نقاشی هم نوشته شده بود "نه به جنگ و عظمت برای اوکراین"

وکیل الکسی گفت مدرسه با دیدن این نقاشی با پلیس تماس گرفتند و از دختر 13 ساله بازجویی شد. همچنین پدرش یعنی الکسی هم به دلی کامنت های در شبکه های اجتماعی به پرداخت جریمه محکوم شد. این کامنت ها در انتقاد از جنگ روسیه علیه اوکراین بودند. تاکنون دو بار نیروهای پلیس برای بازرسی به آپارتمان الکسی حمله کردند.

به دنبال انتشار عکسی از نقاشی دختر این شهروند روس، او با اتهاماتی روبه رو شد و این ماجرا باعث شهرت وی شد. روزنامه تایمز انگلیس نوشت الکسی موسکالوف 54 ساله قبل از صدور حکم دادگاه، توانست از بازداشت خانگی فرار کند.

تماشاخانه

سایه گرانی، روی سفرهای نوروزی؛ اقامتگاه‌های غیر رسمی جایگزین اقامتگاه‌های رسمی (فیلم)

ببینید | لحظاتی دلهره‌آور از عملیات آزادسازی گروگان در اصفهان

فیلم های دیگر docReady(function () { if (window.innerWidth کانال عصر ایران در تلگرام
روسیه؛ زندان برای پدری که دخترش نقاشی ضدجنگ کشید 2
روسیه؛ زندان برای پدری که دخترش نقاشی ضدجنگ کشید 3
روسیه؛ زندان برای پدری که دخترش نقاشی ضدجنگ کشید 4
روسیه؛ زندان برای پدری که دخترش نقاشی ضدجنگ کشید 5