دوشنبه 9 مهر 1403

درس "آمادگی دفاعی" اصلاح خواهد شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
درس "آمادگی دفاعی" اصلاح خواهد شد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: کتاب "آمادگی دفاعی" نیازمند اصلاح است چون همان کتابی که برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته شده به دختران هم آموزش داده می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار مجتبی باستان در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور اظهار کرد: کتاب آمادگی دفاعی نیازمند اصلاح است چون همان کتابی که برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته شده به دختران هم آموزش داده می‌شود.

وی افزود: درس آمادگی دفاعی ظرفیت مهمی برای جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب است، دشمن دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را مورد هجمه قرار داده است و آنها می‌دانند که بسیاری از پیشرفت‌های انقلاب توسط دهه هشتادی‌ها اتفاق می‌افتد و می‌خواهند از هم‌اکنون مدیران آینده را دچار ناامیدی کنند.

باستان عنوان کرد: مهارت‌افزایی از نکات مغفول حوزه تعلیم و تربیت است و حداقل پنج تا 6 مهارت در این درس تدریس می‌شود که مهارت سلاح‌شناسی، پدافند غیرعامل، خود امدادی و دگر امدادی، کارگروهی، دفاع و تاکتیک از آن جمله هستند.

دانش‌آموزان: ناکارآمدی کتب درسی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی را اجبار کرده است

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: با کمک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش به دنبال تکمیل سند ملی درس آمادگی دفاعی هستیم در این سند ارکان و ابعاد درس آمادگی دفاعی مشخص می‌شود همچنین راهنمای معلم با هدف کیفی‌سازی برای این درس تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به اصلاح و بازنگری کتاب آمادگی دفاعی متذکر شد: منابع چندرسانه‌ای به کتاب آمادگی دفاعی اضافه می‌شود و نیاز داریم متناسب با ذائقه دانش‌آموزان تولیدات چندرسانه‌ای داشته باشیم همچنین برگزاری دوره های توانمندسازی معلمان و برگزاری اردوهای توانمندسازی برای مربیان مدنظر است.