جمعه 7 اردیبهشت 1403

70 درصد واحدهای دانشگاه فرهنگیان بالای 60 سال عمر دارند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
70 درصد واحدهای دانشگاه فرهنگیان بالای 60 سال عمر دارند

کاشان - رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: 70 درصد واحدهای دانشگاه فرهنگیان بیش از 60 سال عمر دارند.

کاشان - رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: 70 درصد واحدهای دانشگاه فرهنگیان بیش از 60 سال عمر دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خنیفر ظهر جمعه در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور بیش از 190 هزار معلم کمبود داریم، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت دولت 20 هزار ردیف استخدام برای 20 رشته دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است که دانشجویان این رشته‌ها به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان در طول سه سال اخیر پیشرفت خوبی در زمینه جذب دانشجو برای تربیت معلم داشته است، ابراز داشت: در تلاش هستیم 28 هزار ردیف استخدامی هم از طریق ماده 28 جذب کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با این استخدام‌ها و همچنین مجوز پنج هزار استخدامی قبلی 77 هزار معلم در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد نیاز آموزش و پرورش به معلم تا سال 1401 برطرف می‌شود، بیان داشت: امسال 21 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند و تا مهرماه سال آینده نیز 40 هزار دانشجوی دیگر فارغ التحصیل می‌شوند.

خنیفر با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: خیرین می‌توانند کمک زیادی برای تأمین فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان داشته باشند و حضور خیرین در کاشان یک الگو برای کل کشور در این زمینه است.

وی با بیان اینکه 70 درصد واحدهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور بیش از 60 سال عمر دارند، افزود: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی این دانشگاه در کشور بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان نیاز است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه به سبب حضور و مشارکت بالای خیرین در ساخت واحدهای آموزشی کاشان اولین منطقه ایران است که مشکل مکان و تأمین معلم آن به فضل الهی حل خواهد شد، گفت: امیدواریم با آموزش صحیح معلمین قدمی هر چند کوچک به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش برداریم.