جمعه 14 اردیبهشت 1403

در خردسالی عاشق شدم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
در خردسالی عاشق شدم

صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.

قاسم صرافان، شاعر آئینی کشور در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد مبنی بر اینکه اولین‌بار کی عاشق شدی؟ گفت: به یاد دارم زمانی که کودکستان می‌رفتم، برای اولین‌بار عاشق شدم. از آنجایی که در آن سن نمی‌توانستم عشقم را ابراز کنم، تنها کاری که می‌توانستم بکنم این بود که آن دختر را می‌زدم و فرار می‌کردم، تا به دنبالم بدود. زمانی که کودکستان تمام شد، اولین‌بار رنج فراق را چشیدم.

صرافان در پاسخ به این سوال که چه زمانی تصمیم گرفتید شعر آیینی را انتخاب کنید؟ گفت: از زمانی که قلم به دست گرفتم، چیزی که برایم جذاب بود، حوزه شهر آئینی و اهل بیت (ع) بود. من به دلیل عشق، شوق قلم زدن در فضا را داشتم. حتی به دلیل دیدن زیبایی‌های آل الله دو کتاب عاشقانه و اجتماعی نوشتم.

این شاعر در پاسخ به این سوال که تا به حال برای خواننده‌ای شعر گفتید؟ گفت: بله زیاد. شعر «ایران وطنم جان و تنم خاک رهایی» از من است. این شعر را چهار خواننده از جمله حجت اشرف‌زاده، رضا صادقی، حامد همایون و مهدی یغمایی با هم می‌خوانند.

وی در پاسخ به سوال امیر عضد مبنی بر اینکه آنقدر شعر‌های عاشقانه می‌گویید، خانمتان ناراحت نمی‌شود؟ گفت: من، چون ایشان را آسمانی می‌بینم، ابعادی از وجودشان را در شعرهایم می‌آورم و صرفاً وجوه زمینی‌شان دربر نمی‌گیرد. با همان فرمان جلو رفتم، فعلاً نتیجه گرفتم. کلاً شعر صور خیال دارد و شاعر می‌تواند به آن شاخ و برگ دهد. من از بچگی شروع به نوشتن کردم. ناخودآگاه وزن شعر را می‌شناختم و بلد بودم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون