دوشنبه 2 مهر 1403

در دالان‌های مخفی کنگره چه می‌گذرد؟/ خرج اعراب برای موافقان رویارویی با تهران

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
در دالان‌های مخفی کنگره چه می‌گذرد؟/ خرج اعراب برای موافقان رویارویی با تهران

«ایالات متحده باید با توسل به قابلیت‌های جدید که به ایالات متحده و شرکا اجازه می‌دهد تا تأسیسات و زنجیره‌های فرماندهی اش را با کم ترین هزینه، در برابر فعالیت های منطقه ای، موشکی و پهپادی ایران حراست کند».

به گزارش اقتصادنیوز، در جلسه استماع کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان، شاهدان با ارائه پیشنهادی ادعایی، مدعی شدند که برای رویارویی (احتمالی - ادعایی) با ایران می بایست قابلیت‌های نظامی بیشتر در خاورمیانه مستقر شده و مجوز توسل به زور علیه تهران صادر شود. با این حال، پیشنهادکنندگان چنین طرح ادعایی به راحتی از ذکر این نکته غفلت کردند که کارفرمایانشان - که عبارتند از پیمانکار پنتاگون و چندین اتاق فکری است که توسط سازندگان تسلیحات تامین می شود - بیش از همه از توسل به اهرم نظامی علیه ایران سود می برند.

یکی از شاهدان این جلسه که با عنوان «اسرائیل و خاورمیانه بر سر چهارراه: چگونه کمپین‌های حامی تهران آمریکا و متحدان ما را تهدید می‌کند» نام داشت، کرستن فونتنروز بود. فونتنروز، یکی از مقامات سابق فعال در دولت ترامپ، شهادت داد که ایالات متحده باید مجوز استفاده از نیروی نظامی (AUMF) را تصویب کند، آن هم با صدور قطعنامه ای که به رئیس جمهوری ایالات متحده فرصت می دهد تا بدون اذن کنگره، فرمان جنگ را صادر کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «رمزگشایی از دلارهایی که سلاح می‌شوند / معنای خوش‌خرجی امارات و عربستان برای موافقان رویارویی نظامی با تهران» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.