شنبه 29 اردیبهشت 1403

در هر دو جام مدعی هستیم / پنج فینال پیش‌رو داریم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
در هر دو جام مدعی هستیم / پنج فینال پیش‌رو داریم

سرمربی تیم پرسپولیس پس از صعود تیمش به نیمه‌نهایی گفت: در هر دو جام مدعی هستیم و حالا پنج فینال پیش‌رو داریم.

به گزارش مشرق، یحیی گل‌محمدی پس از برتری دو بر یک تیمش مقابل گل‌گهر و صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی، اظهار داشت: بابت صعود از این مرحله خوشحالیم. بازی خیلی سختی برای هر دو تیم بود. یک بازی فیزیکی، تاکتیکی و درگیرانه بود. نیمه اول توانستیم خیلی خوب توپ را به جریان بیندازیم و به بازی سرعت بدهیم و از فضایی که به وجود آمد خیلی خوب استفاده کردیم. به دو گل خیلی خوب رسیدیم که یکی از آنها در جریان بازی و یک کار تمرین شده بود. به هواداران این برد را تبریک می‌گویم، به بازیکنان هم خیلی تبریک و خسته نباشید می‌گویم، چراکه فشار خیلی سختی را تحمل می‌کنند.

گل‌محمدی افزود: هفته‌های آخر لیگ است و در هر دو جام مدعی هستیم. شرایط خوبی داریم و امیدوارم با یک همدلی خوب و اتحاد و حمایت بیشتر بتوانیم این روند را ادامه بدهیم. کار هنوز تمام نشده و بازی‌های اصلی مانده است. 5 فینال در پیش داریم و امیدوارم این روند را بتوانیم ادامه بدهیم.

وی درباره گل‌گهر اظهار داشت: تیم حریف از نظر فیزیکی و میانگین قدی از تیم‌های خوب لیگ است و فشار زیادی نیمه دوم آوردند. خوب دفاع کردیم و می‌توانستیم به گل سوم هم برسیم و بازی برای خودمان راحت‌تر کنیم اما این اتفاق نیفتاد. بچه‌ها جانانه دفاع کردم و توانستیم در این بازی را پیروز شویم.

گل‌محمدی درباره اخطار گرفتن در این بازی، خاطرنشان کرد: دقایق آخر در موقعیت گل بودیم اما داور توپی که خطا نبود را گرفت و من هم اعتراض کردم و اخطار گرفتم.

وی در ادامه درباره قرعه‌کشی جام حذفی هم گفت: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، فرقی نمی‌کند در مرحله نیمه‌نهایی می‌خواهد با چه تیمی بازی کند، در هر صورت هر قرعه‌ای باشد ما استقبال می‌کنیم و هدفمان این است که در هر دو جام موفق باشیم و واقعا هیچ فرقی برای من ندارد. هر تیمی تمرینات خوبی داشته باشد و از نظر ذهنی قوی باشد، می‌تواند در بازی برنده شود. ما روند خوبی داریم و باید آن را حفظ کنیم و از رویارویی با هر تیمی استقبال می‌کنیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا عقب بازی کردن و فشار گل‌گهر در نیمه دوم روی دروازه پرسپولیس به دلیل خستگی بازیکنان از دربی بود؟ تصریح کرد: وقتی بعد از دربی با بچه‌ها صحبت می‌کردیم فشار زیادی از نظر فیزیکی و ذهنی به بازیکنان وارد شده بود. دربی همیشه یک بازی خاص است و انرژی زیادی از تیم گرفت، شاید سبک بازی در نیمه دوم اثرات دربی باشد ولی می‌توانیم با این ذهنیت که گل های سوم و چهارم را بزنیم وارد زمین شویم.

وی افزود: چنین سبکی کیفیت متفاوتی می‌خواهد و بازیکنان باید در این شرایط تصمیم‌های خوبی بگیرند ولی بازی خیلی سختی بود و با تیمی بازی کردیم که کیفیت خیلی خوبی داشت و در بازی‌های هوایی و ایستگاهی از کنار متبحر هستند و به ما گل هم زدند. اینکه مقابل تیمی مثل گل گهر نود دقیقه حمله کنیم، یک مقدار دور از واقعیت است و تفاوت خاصی از نظر کیفی و فنی بین تیم‌هایی مثل پرسپولیس و گل گهر نیست و تیم‌های بالای جدول کیفیت بالایی دارند و ذهنیت برنده بازیکنان پرسپولیس باعث شده این نتایج را بگیریم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا مشکلات مالی در هفته‌های پایانی لیگ، تمرکز بازیکنان را بر هم نخواهد زد، گفت: جا دارد از اسپانسرهای باشگاه تشکر کنم که حمایت خیلی خوبی از پرسپولیس داشتند. خیلی از باشگاه‌ها با مشکلات مالی درگیر هستند و سال سختی از نظر اقتصادی برای همه مردم و باشگاه‌هاست، در این شرایط زیاد راجب مسائل مالی و اقتصادی صحبت نکنیم بهتر است.

وی در ادامه درباره اینکه پرسپولیس پس از باخت به سپاهان، روند خوبی داشت، گفت: در بدترین شرایط با سپاهان روبرو شدیم و چند بازیکن تیم سرماخوردگی داشتند و 7 تا 8 بازیکن را در ترکیب نداشتیم، ده نفره هم شدیم و شرایط سخت شد و در ثانیه‌های پایانی گل خوردیم، بازی متفاوتی بود اما الان دو تیم آماده داریم و هر کدام از بازیکنان که وارد زمین می‌شوند با تمام وجود کار می‌کنند و این اراده را دارند که هر دو جام قهرمان شوند. در این شرایط فکر نکنم کسی بخواهد کم‌کاری کند یا کم بگذارد و همه برای موفقیت در هر دو جام تلاش زیادی می‌کنند.

گل‌محمدی در پایان درباره وضعیت شیخ دیاباته و اینکه چرا به او بازی نرسید، گفت: دیاباته مشکل خاصی ندارد و در بازی‌های اینده می‌توانیم از او استفاده کنیم، امروز هم شرایط طوری بود که در تیم دفاعی‌تر شده بود و فرصت نشد که بازی کند اما قطعا در بازی‌های آینده می‌تواند به ما کمک کند.

منبع: ایرنا