یک‌شنبه 6 آبان 1403

در پیاده‌روهای بارسلون همه از یامال حرف می‌زنند / رویای بزرگ بارسا: جواهری که پولیش می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
در پیاده‌روهای بارسلون همه از یامال حرف می‌زنند / رویای بزرگ بارسا: جواهری که پولیش می‌شود

لامینه یامال، بهترین خروجی بارسا در سال 2023 بود. نوجوانی که به تیم اصلی رسید، چندین رکورد شکست و به پدیده‌ای جهانی تبدیل شد.

به گزارش "ورزش سه"، هیچکس حتی خود لامینه یامال و خانواده‌اش سال گذشته در چنین روزهایی حتی در خواب و خیال هم نمی‌دیدند او کریسمس بعدی به چنین جایگاهی رسیده باشد.

لامینه در مه 2022 با پیراهن نوجوانان A بارسا و در ماه ژانویه بعد در جوانان A بارسا بازی کرده بود. اما یک سال بعد او حالا به چنان ستاره‌ای در تیم اصلی باشگاه تبدیل شده که مدیران بارسا حاضرند نیمی از باشگاه را به نامش بزنند تا مبادا روزی به فکر ترک تیم محبوبش بیفتد. همه اینها در حالی است که یامال تنها شانزده سال سن دارد.

بارسلونا و به خصوص ژاوی که به او اعتماد کردند و چند ماه پیش در ترکیب اصلی قرارش دادند حالا از تصمیم‌شان به شدت راضی‌اند و در حال پولیش کردن جواهری هستند که خودشان کشفش کرده بودند.

لامینه تنها سه بازی برای تیم ذخیره‌های بارسا انجام داده بود که در 22 آوریل توسط ژاوی به فهرست تیم اول اضافه شد. آن هم در یک دیدار بزرگ: مصاف با اتلتیکو. لامینه در آن مسابقه به میدان نرفت ولی یک هفته بعد در بازی مقابل بتیس هفت دقیقه بازی کرد. این اولین رکورد یامال بود: جوانترین بازیکن تاریخ بارسا در لالیگا و پنجمین بازیکن جوان کل تاریخ لالیگا.

رکورد بعدی زمانی به دست آمد که یامال در ماه اکتبر مقابل گرانادا گلزنی کرد تا در شانزده سالگی به جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا تبدیل شود. او رکورد بارسا را هم شکست تا آنسو فاتی دیگر جوان‌ترین گلزن تاریخ باشگاه نباشد.

حالا نوبت به درخشش در چمپیونزلیگ بود. لامینه در استادیو دراگائو و بازی مقابل پورتو به عنوان بازیکن فیکس وارد زمین شد تا رکورد جوان‌ترین بازیکن فیکس تاریخ لیگ قهرمانان هم به او تعلق بگیرد.

حالا دیگر این پدیده شانزده ساله به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده بود و مشخص بود که باشگاه‌های ثروتمند اروپایی برای ربودنش دندان تیز کرده‌اند. مدیران بارسا که تحمل از دست دادن یکی از بهترین خروجی‌های خود در سالهای گذشته را نداشتند به سرعت با او وارد مذاکره شده و قراردادش را تا 2026 تمدید کردند، با بند آزادسازی‌ای یک میلیارد دلاری!

در پیاده‌روهای شهر بارسلون خیلی‌ها در بحث‌های فوتبالی شروع به ستایش از یامال می‌کنند و معتقدند او توان و استعداد این را دارد که در سالهای آینده جای خالی لیونل مسی را پر کند. البته برخی بارسایی‌ها هم معتقدند نباید عجله کرد و سرنوشت آنسو فاتی را از نظر دور داشت. نیم‌فصل دوم که به زودی آغاز می‌شود فرصتی عالی برای لامینه یامال است تا مشخص کند آیا می‌توان او را جانشین مناسب لئو مسی دانست یا نه.

در پیاده‌روهای بارسلون همه از یامال حرف می‌زنند / رویای بزرگ بارسا: جواهری که پولیش می‌شود 2